5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Foto’s weigert te synchroniseren

Van de week ontdekte ik dat in Foto’s op m’n iPad geen foto’s van tussen eind juli en begin december stonden, vermoedelijk sinds de laatste keer dat ik hem aan m’n iMac gehangen had. Vandaag heb ik geprobeerd de twee te synchroniseren, met als resultaat dat de foto’s van december ook verdwenen zijn terwijl ze wel op de computer gewoon in Foto’s staan — net als alle andere die ik sinds eind juli gemaakt heb.

Ik heb nu al vanalles geprobeerd om de foto’s op allebei te krijgen: Foto’s en iTunes stoppen op allebei de apparaten, de Mac opnieuw opstarten (iTunes wil wel eens ontsporen als de computer te lang aanstaat, is mijn ervaring), foto-synchronisatie uit- en weer aanzetten, en meer van dat soort dingen. Niks helpt: de iPad geeft ongeveer 700 foto’s minder weer dan de Mac, niks van na eind juli, en allebei verdommen ze het om er over te zetten.

Dit onder macOS 10.14, en dus iTunes om de twee te synchroniseren. Wie heeft een suggestie voor iets dat wel gaat werken?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik heb ondertussen een oplossing gevonden die voor een deel werkt: in de fotobibliotheek op de Mac, de map iPod Photo Cache verwijderen (verplaatsen naar ergens anders) en dan opnieuw synchroniseren.

Echter: een volledige oplossing lijkt dit niet te zijn. In plaats van 700 foto’s minder op de iPad heb ik nu 5000 foto’s minder — máár … alle foto’s van na eind juli staan er ineens wél op. Ik begin te denken dat ik beter maar eens de fotosynchronisatie uit moet zetten, alle foto’s van de iPad af te halen en dan de synchronisatie weer aan te zetten zodat alles er naartoe gekopieerd moet worden. Dat gaat alleen lang genoeg duren dat ik er nu geen zin in heb, en ik heb nu de foto’s op de iPad staan die ik erop nodig heb (op een plek waar ik niet bij m’n Mac kan) dus dat is van later zorg.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Te vroeg gejuicht: er ontbreken overal foto’s, niet hele series maar zomaar willekeurige, inclusief van de laatste tijd. Nu dus maar eens proberen om in plaats van álle foto’s, alle albums te synchroniseren.

M’n eerste gedachte was: in iTunes zeggen dat foto’s niet langer met de iPad gesynchroniseerd moeten worden, maar daarop volgde een melding of ik de al gesynchroniseerde foto’s wilde behouden of niet. Ik snap alleen niet uit die melding wáár iTunes daarmee bedoelt: de foto’s op m’n computer die van de iPad afkomen, of de foto’s op de iPad die er door de computer opgezet zijn? Die eerste wil ik zeker niet kwijt, maar die tweede optie is geen probleem. Voor de veiligheid heb ik dus maar gezegd dat ze behouden moeten blijven.

Moderator
    Night

Heb je je ook al eens op beide devices uitgelogd uit iCloud en jezelf daarna op beide devices weer (met hetzelfde account) aangemeld?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik gebruik iCloud-synchronisatie niet, op geen enkel apparaat. Dus nee, dat heb ik niet geprobeerd. Denk je dat het uit zou maken?

Wat min of meer werkte was in iTunes zeggen dat niet alle foto’s maar alleen geselecteerde albums gesynchroniseerd moeten worden, en dan „Alle albums” aanzetten. Nu mis ik „maar” zo’n 2000 foto’s, wat beter is dan 5000, maar ik wil gewoon alles op de iPad hebben …

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.