6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RDNZL

Foto’s weggooien in iPhoto

Hallo,

Oké dan, ik heb voor de eerste keer wat foto’s geïmporteerd van mijn digitale camera en ik wil d’r een zwikje van weggooien.

Hoe ga ik te werk?

Ik delete ze eerst uit iPhoto en dan daarna ga ik naar de Finder om wat van de door iPhoto automatisch opgebouwde mappenstructuur weg te gooien – delete ik te veel mappen dan zal -dat neem ik tenminste aan- iPhoto vastlopen dusssss… voorzichtigheid is geboden.

De map iPhoto Library laat ik staan, uit de map 2004 kan ik weghalen wat me niet bevalt maar dan: wat doen de volgende bestanden en folders in de folder iPhoto Library:

Albums – weggooien of laten staan?
    Albumdata.xml – weggooien of laten staan?
    Dir.data – weggooien of laten staan?
    Iphoto.db – weggooien of laten staan?
    Library.iphoto – weggooien of laten staan?
    Thumb32.data – weggooien of laten staan?
    Thumb64.data – weggooien of laten staan?
    Thumbjpg.data – weggooien of laten staan?

Bedankt!

Bijdrager
    JanWeijers

Je sleept de foto’s in iphoto in de “Trash” en kiest daarna onder “File” voor “Empty Trash”.

Ik zou van die hele mappenstructuur afblijven. Dat leidt alleen maar tot problemen.

Jan

Bijdrager
    Oppie

Verbazingwekkend dat je het idee hebt om zo te werk te gaan, waarom wil je het op deze manier doen???
    Zoals JanWeijers al zegt: de foto’s naar de iPhoto prullenmand slepen/commanderen en af en toe die prullenmand legen, dan zal iPhoto de juiste job doen!

Ik ben benieuwd naar je reactie….

Bijdrager
    Spongebob

je blijft inderdaad dus IN iPhoto en je delete de gewenste foto’s of sleept ze naar de prullenmand. Af en toe leeg je de prullemand bovenaan. Het is eigenlijk net zoals bij email en itunes.

Bijdrager
    RDNZL

De reden waarom: ik ben een Windows-geconverteerde (als dat tenminste normaal Nederlands is) en gewend dat ‘een computer’ overal zooi achterlaat – laat ik nu denken dat een Apple dat ook doet, overal zooi achterlaten, maar dat is dus een misverstand begrijp ik! :) :) :)

Bijdrager
    Hans Klein

Begrijpelijke denkwijze….excuus aanvaard:wink: .
    Als je de (te verwijderen) foto’s in de iPhoto bibliotheek selecteert kan je middels de backspace de foto’s direct naar de prullebak verplaatsen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.