9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ikea

[Opgelost] Foto's weer correct in de fotobibliotheek krijgen

Ik wil mijn foto’s en films op mijn nieuwe Mac hebben.

Gelukkig had ik altijd een Time machine kopie gemaakt. Echter, de Time machine zegt dat hij het niet kan vinden. Ben bang dat Time capsule defect is.

Gelukkig had ik ook nog op een externe harde schijf een kopie van mijn foto’s opgeslagen maar wel op een andere werkwijze:

Finder -> Afbeeldingen -> Foto-bibliotheek -> Toon pakketinhoud -> Masters. In de map Masters staan alle foto’s en filmpjes keurig op jaartal, maand en datum. Deze heb ik naar een externe harde schijf gesleept (de origineel blijft dan gewoon staan).

Nu de Time Machine niet meewerkt heb ik geprobeerd om de inhoud van de externe harde schijf op de nieuwe Mac (dus ook een nieuwe/lege bibliotheek) plaatsen.

Daar heb ik advies voor nodig want dat lukt niet echt. Ik heb eerst de bestanden zoals ze op de externe harde schijf staan en dus ook in de map Masters van Foto’s oude Mac, gesleept naar de map Masters van de nieuwe Mac. Op het oog zijn beide masters oude en nieuwe Mac) exact gelijk. Alleen…wanneer ik Foto’s op de nieuwe Mac open, zie ik geen foto’s. Toen de actie Herstel bibliotheek uitgevoerd maar zonder resultaat.

Vervolgens geprobeerd om ze te importeren op de nieuwe Mac. Programma Foto’s openen – Archief – Importeer. Werkt goed en  alles is zichtbaar. Probleem wat zich hierbij voordoet is dat wanneer ik klik op een foto of sleep naar mijn bureaublad, ik de melding krijg: Het bestand ‘IMG_XXX.jpg kan niet worden geopend, omdat het bestand niet bestaat.

Tenslotte in een nieuwe map alle foto’s en films geplaatst en die benoemd als nieuwe bibliotheek, maar ook dan hetzelfde probleem als boven.

Iemand advies wat te doen om het weer werkend te krijgen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    tarun

Waarom heb je niet die hele bibliotheek overgezet?

Bijdrager
    Ikea

Dit is mij jaren geleden geadviseerd tijdens een workshop en vanaf dat moment heb ik dit gedaan als extra buffer. Immers, ik had ook altijd de Time Machine aan staan die de gehele backup maakte.

Bijdrager
    tarun

Jaren geleden is van voor Photos. Probeer eens die bieb uit. Je kan dat doen door Photos op te starten met alt en een andere bieb te kiezen.

Bijdrager
    GoeieDag

Ikea op 10 april 2018 om 09:15
    Dit is mij jaren geleden geadviseerd tijdens een workshop.

Ga alsnog je geld terugvragen van de workshop. Wat een debielen, die zo’n advies geven.

Ze hadden dan moeten adviseren om alle foto’s te exporteren; met het klooien in de bieb weet je nooit wat je precies krijgt, omdat Apple de internals nog wel eens heeft veranderd.

Bijdrager
    Ikea

Dit gaat mijn pet te boven.

Ik ga binnenkort wel even naar de Apple store of Amac met de Time Capsule en de externe harde schijf. Hopelijk kunnen zij er iets mee.

Dankjewel voor het meedenken!

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Ikea.

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom zou TM niet werken? Hoe open je de backup van TM?

Je zegt dat je een nieuwe Mac hebt; hoe ben je van de ‘oude’ Mac naar de nieuwe gemigreerd vwb de data?

Bijdrager
    HaWollie

Vervolgens geprobeerd om ze te importeren op de nieuwe Mac. Programma Foto’s openen – Archief – Importeer. Werkt goed en  alles is zichtbaar. Probleem wat zich hierbij voordoet is dat wanneer ik klik op een foto of sleep naar mijn bureaublad, ik de melding krijg: Het bestand ‘IMG_XXX.jpg kan niet worden geopend, omdat het bestand niet bestaat.

Ik vermoed dat je de foto’s (masters) hebt geïmporteerd vanaf de externe harde schijf, na import de externe harde schijf heb afgekoppeld, en dat tijdens die import actie de optie “Importeren: Kopieer onderdelen naar Foto’s-bibliotheek” (Foto’s > Voorkeuren… > Algemeen) uitgevinkt stond.

Gewoon opnieuw beginnen met een lege bibliotheek en de foto’s (masters) vanaf de externe harde schijf importeren met de bovengenoemde Voorkeuren optie aangevinkt.

Bijdrager
    Ikea

Het is gelukt.

Dank allemaal voor de moeite 👍

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.