11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Foto's watermerken

Een klant wil de foto’s die ze zelf maken en op hun website zetten op subtiele wijze voorzien van hun logo.

Wat is de makkelijkste (foolproof) manier om dat te doen?

Met een (eenvoudig) beeldbewerkingsprogramma met instructies van mijn kant of met een speciale app?

Bijdrager
    Shmoo

Niet. Watermerken is bijna niet meer foolproof te maken tenzij je handmatige elke foto een ander watermerk geeft.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Met foolproof bedoel ik dat het op eenvoudige wijze te doen is waarbij weinig fout kan gaan;-)

Bijdrager
    Shmoo

Pixave (Mac App Store) heeft zoiets ingebouwd volgens mij. Ik heb het persoonlijk nooit gebruikt maar de app is wel een soort Foto’s alternatief dus is gewend met Albums en veel foto’s te werken. Stabiliteit en betrouwbaarheid zijn dan de basis. Kan mij voorstellen dat als je een klein appje koopt en je gooit daar 35 foto’s op dat dan of de app crasht of je computer de eerste 35 jaar niet meer te gebruiken is.

Bijdrager
    Niels

Watermark Plus: http://www.pearlmountainsoft.com/watermarkplus/

Staat ook in de app store

Bijdrager
    prenkema

Moderator
    Mac Daddy

Gebruik je Adobe? Lightroom heeft een watermerk optie in hun export instellingen. Misschien wat omslachtig als het echt alleen maar om een watermerk gaat en niet nog een andere bewerking. Als je toch al met Lightroom werkt, is het een kleine moeite.

Bijdrager
    Psmiles

Een andere optie is Photobulk, slechts 9,99

Bijdrager
    EagerB0bNerd

OK Bedankt, genoeg opties.
    Watermark Plus en Photobulk lijken mij het meest geschikt.
    Vraag is welke het makkelijkste werkt. Jammer dat er geen free trial is.
    Ik moet maar een muntje opgooien denk ik.
    Of gewoon voor de goedkoopste gaan…

/bewerk/
    watermerk plus heeft wél een trial. Ik probeer het uit
    /bewerk 2/
    Photobulk is zojuist geupdate naar versie 2, prijs omhoog naar €10,99
    nogmaals bedankt!
    /bewerk 3/
    Photobulk is het geworden.
    Eerst even geprobeerd via de demo:https://www.eltima.com/photobulk-download.html
    klein en slim programmaatje, waarmee je ook kan resizen en renamen. Superhandig

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 3 weken geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    computer space

Makkelijkste is het om iets met de GD library te doen. Dus dat jij gewoon de foto’s op de server zet, en deze realtime worden omgezet voor juiste weergave. Kun je bijvoorbeeld ook meteen de afmeting en compressie goed laten regelen. Dit zijn heel eenvoudige PHP commando’s, die als het ware uit map 1 met originelen een cachemap met thumbnails en full size vullen en direct watermerk toevoegen. Zoek met combi’s als PHP, Image, Cache, Watermark, Thumbnail e.d.

Bijdrager
    Shmoo

Ja, dat is idd. verschrikkelijk makkelijk.

Sukkels die wij zijn.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.