9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Foto's (voorheen iphoto) naar Synology

Wat is de beste manier om ik mijn foto’s (als het kan al met mappen en al) van foto’s naar Synology (dsphoto) te kopiëren.

Bijdrager
    Wyodor

Slepen.

Klinkt simpel en dat is het ook.

Bijdrager
    bonestaak

Niet dus. Even geprobeerd maar als ik een album naar dsphoto versleep valt hij gewoon terug naar Foto’s.

ja natuurlijk kan ik de jpg’s opzoeken dus de hele map en die kopiëren maar dan moet ik op de synology alles weer gaan sorteren. Dat is niet de bedoeling.

Bijdrager
    Brombeer

Zit er geen exportfunctie in dat iPhoto?

Bijdrager
    bonestaak

Jazeker wel maar niet om kant en klare mappen te kopiëren.

Wat ik nu aan het doen ben is voor alle Albums die er zijn (ca 90) losse mappen aan te maken onder de map fotos. Daar ben ik nu eindelijk mee klaar.
    Vervolgens een album in Foto’s aanklikken export originele foto’s en dan de bijbehorende map onder fotos kiezen. De database van foto’s heb ik nu gewist.
    Jammer genoeg kan je dus ook niet zo een map ineens in Synology DS photo zetten dus daar moet je ook weer eerst de albums aanmaken. Daarna kies je bij upload weer de betrokken map markeer bestanden en overzetten.

Veel werk maar kennelijk gaat het niet anders. Het vroegere iphoto had alles nog in aparte mapjes.
    Dus ook hier blijkt weer dat je heel voorzichtig moet zijn met het updaten van Software van Apple, er gaan steeds weer functies verloren en vaak wordt je gedwongen nieuwe hardware aan te schaffen.

Bijdrager
    Marcel

Op mijn Mac open ik Synology/photo en ik open een scherm waar de foto’s staan in de map. Ik kan dan zo een hele map foto’s zo overzetten naar Photo van de Synology. Ik denk dat de rechten niet goed staan bij je synology. Het ligt dus niet aan de updates van Apple. De Mac loopt EC.

Marcel

Bijdrager
    bonestaak

Nee, dat heeft hier niets mee van doen. Ik kan wel de .jpg’s en .cr2 gewoon overzetten maar niet compleet met de hele map in een keer. Als de rechten niet goed staan dan kan je ook de bestanden in de map niet overzetten. Ik heb voor het gemak (niet verstandig) even alle mappen op mijn Synology de rechten voor iedereen gegeven.

Bijdrager
    bonestaak

Dit krijg ik als ik een hele map overzet naar dsfoto: (dus een map in finder drag naar het scherm van DSphoto).

Bijdrager
    bonestaak

Of als ik upload functie gebruik in DSphoto om meteen een hele map (als ik in de map de bestanden markeer gaat het wel maar dan moet ik dus toch in DSPhoto eerst het album aanmaken) dan krijg ik dit:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.