7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

Foto’s via iCloud geven op 1 Mac een grijze driehoek met uitroepteken

Bij een kennis met 3 iMacs en 1 MacBook doet zich het volgende voor:

de foto’s die gemaakt worden met de iPhone syncen met alle alle Macs,echter bij 1 Mac zien we de foto’s wel maar als we ze willen vergroten of gebruiken komt er een grijze driehoek met uitroepteken bij te staan.De Mac is zo ingesteld om de foto’s te downloaden en toe te voegen aan de bib.

graag zouden we dit opgelost zien,wat moeten we doen?Alle foto’s hebben enorm veel belang voor zijn werk dus we kunnen ze echt niet verliezen.

Deze Mac draait Mac OS 10.10.5

Sleutelbeheerder
    Night

Lees dit even op je gemak door en kijk of de geboden opties werken voor je collega:

https://www.techjunkie.com/repair-photos-library-mac/

Bijdrager
    gipsman

Heeft die ene mac dezelfde toegangsrechten tot Photos en icloud? Maw is het dezelfde apple ID? Worden de foto’s ook locaal opgeslagen? Als thumbnail of full-size? Is het de Photos app of iPhoto op die ene mac? Welk OS heeft die ene mac? Sommige functies van Photos in iCloud zijn wellicht niet meer toegankelijk voor een ouder OS of voor iPhoto.

Bijdrager
    Mrwhoopie

<p class=”cite”>Night op 18 juli 2020 om 23:46</p>
    Lees dit even op je gemak door en kijk of de geboden opties werken voor je collega:

https://www.techjunkie.com/repair-photos-library-mac/

Het herstellen ging heel vlot,maar bracht geen oplossing.Nu is hij weer heel de bib aan het uploaden dus ik hoop maar dat niet alles dubbel gaat staan op die andere Macs straks 😬

Sleutelbeheerder
    Night

Wordt vervolgd, dus …

Bijdrager
    Mrwhoopie

Na 2000 foto’s overal te verschijnen en een uiterst teleurstellende Apple service desk, heb ik iCloud uitgeschakeld en heel de bib verwijderd en dan foto’s opnieuw opgestart die dan terecht geen bib vond en maar een nieuwe aanmaakte, dan iCloud weer opgezet en toen begin de Mac met 34000 foto’s terug te zetten.Hoe gezellig het daar ook was ik heb er niet opgewacht en de Mac maar via LAN verbonden zodat het wat vlotter gaat.

Benieuwd of dit het gaat oplossen, wel jammer dat iCloud niet zo foutloos werkt.

Bijdrager
    Tegenwind

<p class=”cite”>Mrwhoopie op 21 juli 2020 om 12:15</p>
    Na 2000 foto’s overal te verschijnen en een uiterst teleurstellende Apple service desk, heb ik iCloud uitgeschakeld en heel de bib verwijderd en dan foto’s opnieuw opgestart die dan terecht geen bib vond en maar een nieuwe aanmaakte, dan iCloud weer opgezet en toen begin de Mac met 34000 foto’s terug te zetten.Hoe gezellig het daar ook was ik heb er niet opgewacht en de Mac maar via LAN verbonden zodat het wat vlotter gaat.

Benieuwd of dit het gaat oplossen, wel jammer dat iCloud niet zo foutloos werkt.

Als je iCloud leidend is kun je inderdaad beter de photo library trashen en alles opnieuw binnenhalen. Lost in mijn ervaring het probleem altijd op.
    Indien het toch zeuren blijft kan het misschien iets met de verouderde macOS-versie te maken hebben. Indien dit de oorzaak blijkt en je kunt de Mac niet naar een nieuwere versie bijwerken (of misschien toch wel?), kun je de foto’s altijd nog via de webversie van iCloud bekijken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.