15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Gees

Foto’s verzenden via apple mail?….

Ik wou graag ± 64 foto’s verzenden via Appl mail naar windows mail, wat is de beste manier zonder al te veel MB’s te gebruiken?……

Bijdrager
    demandiebakt

hoe groot zijn de foto’s? en hoe goed moet de kwaliteit zijn,
    zijn het kiekjes of prof foto’s en in welk formaat is er geschoten?

Bijdrager
    Gees

Hier is een foto-info

Bijdrager
    sypie

Het hangt niet alleen van de foto’s af. Het hangt vooral af van de bestandsgrootte die je Mail-dienst aan kan. Bij sommige mailservers is dat maximaal 10MB bij andere weer wat meer.

Het makkelijkste is om de foto’s ergens te parkeren waar beide partijen er bij kunnen. Dat kan een foto-album zijn van bijvoorbeeld Flickr.com of op een FTP server waar je misschien toegang tot hebt.

Bijdrager
    Stadsman

Het zijn vrij grote bestanden dus hangt het van de provider van de bestanden af of zijn/haar provider email bijlagen van die grootte toelaat. Veel providers gebruiken een maximum limiet van ca. 3 MB voor emails. Dat zou dus resulteren in 64 losse emails. Handiger is het je foto’s te uploaden naar een website als Flickr (www.flickr.com) en de links per email op te sturen.

Bijdrager
    Gees

Ok ik kan ook gebruik maken van ‘Cyberduck’ maar hoe gaat dit verder, zo wie zo alle foto’s selecteren en dan???…

(sjonge wat is MacOSX weer traag op dit moment)

Bijdrager
    mvdenberg

Wat ik wel eens doe, om grote files over te zenden:
    http://www.send2deliver.com/

Maak een zip bestandje (archief) aan van een aantal foto’s. Dit bestand mag niet groter zijn dan 100 Mb. Als je het dan upload en het staat er (gaat heel snel) krijgt de ander een e-mail met de link om het zipje weer te downloaden. Gaat veel sneller dan tig losse mailtjes, of via een flickr accountje.

Bijdrager
    Gees

Alle bedankt voor de tips!!……

Groet v.Gees

Bijdrager
    Gees

Ik heb de foto’s geselecteerd tot ongeveer 100 mb en in ‘DropStuff’ Stuffit (in de dock)gebracht, een paar minuten gewacht tot dat het geladen was, en na afloop weet ik niet meer waar die zip gebleven is:cry:

Bijdrager
    mvdenberg

staat het niet in de voorkeuren van je zip programma?
    En anders een zoekactie met spotlicht op zip bestanden. Daarna filteren op datum (vandaag).

Bijdrager
    Oppie

Zippen heeft geen zin bij jpg’s als het je om minder MB’s gaat.

Wil je het originele bestand (grootte) versturen?
    Zo niet: gebruik dan iPhoto of sleep de foto’s in een leeg email…

Bijdrager
    lowfi

Kan je de fotos niet gewoon resizen? Iets wat je ook in mail zelf kan doen……..

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Oppie”

Zippen heeft geen zin bij jpg’s als het je om minder MB’s gaat.

Wil je het originele bestand (grootte) versturen?
    Zo niet: gebruik dan iPhoto of sleep de foto’s in een leeg email…

Zippen heeft inderdaad geen zin om minder MB’s te krijgen. Maar wel om het in 1 bestand te krijgen en die te uploaden naar http://www.send2deliver.com/ : je mag daar 1 file heen sturen die max 100Mb is,
    En dat probeerde de topic starter naar mijn idee te doen.

Bijdrager
    Gees
    ”mvdenberg”

staat het niet in de voorkeuren van je zip programma?
    En anders een zoekactie met spotlicht op zip bestanden. Daarna filteren op datum (vandaag).

Heb ik allemaal gedaan, maar blijf doorzoeken kan toch niet zo maar verdwenen zijn?…

Ik heb het geprobeerd, en had gehoopt dat de zip na afloop op het bureaublad zou komen te staan, zodat ik deze kon doorsturen naar (send2deliver)

@lowfi
    , ik heb een stuk of tien foto’s in klein formaat via e-mail doorgestuurd, maar waren uiteraard niet duidelijk voor de ontvanger, dus als het me niet gaat lukken om te zippen, dan stuur ik de beste in groot formaat 2x per mail.

Bedankt weer voor het meedenken!….

Bijdrager
    mvdenberg

Je kunt ook standaard met OSX zippen. Ga in de finder naar de locatie waar je foto’s staan, maak een selectie, en kies dan rechtermuisknop ‘maak archief aan…..’ Het zipje, archief.zip, komt in dezelfde map te staan waar je je jpg selectie hebt gemaakt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.