3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    jeroengroter

Foto's verwijderen van iPhone na iCloud sync

Mn vraag lijkt op die van Vincentvega hieronder, maar is toch anders denk ik… Heb gezocht maar kan het niet vinden (of ik snap het toch niet).

Mijn vriendin heeft een 16gb iPhone 5. Maakt veel foto’s en video’s van de kids, dus loopt snel vol.
    Nu heb ik voor haar een 20gb iCloud aangeschaft. Vervolgens de iCloud Fotobibliotheek aangezet en gekozen voor de bovenste optie “optimaliseer”. Vervolgens is de iPhone een tijdje bezig geweest met uploaden en alles lijkt gedaan te zijn.

Toch als ik nu bij instellingen-gebruik-opslag kijk, wordt er op haar iPhone nog steeds 2,8 GB aan fotorol/camera weergegeven. Het was nu juist de bedoeling dat dat een ruimte meer in nam. En ik weet ook niet hoe ik dit eventueel moet wissen zonder haar hele iCloud bieb weer te legen…

Heeft iemand hier misschien een duidelijk antwoord op? Idealiter staat alles dus in de Cloud en niets meer op haar telefoon.

Hartelijk dank!!!

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste subforum geplaatst

Moderator
    Night

Zover ik weet zouden er op de telefoon alleen thumbnails moeten staan en zover de ruimte dit toelaat, ook de ‘grote’ versies. Ik vermoed dat je vriendin dus genoeg ruimte heeft om (een aantal) grote versies van de foto’s lokaal te hebben staan. Dit proces is geautomatiseerd dus je hebt er zelf niets aan te veranderen.

Bijdrager
    Free_ltd

Zit dus eigenlijk met een gelijkaardige vraag.

Alles loopt nu bij mij redelijk perfect via die fotobibliotheek. Echter ga ik er vanuit dat de iPhone zelf nog de ‘eigen gemaakte’ foto’s op het toestel in originele kwaliteit heeft. Maar hoe kan je die nu nog wissen? Want fotorol bestaat niet meer en zelfs met kabel aansluiten geraak ik er niet in.
    Kan wel via de fotolader zien welke foto’s erop staan, maar kan het niet wissen.

Momenteel kan ik zelf maar 1 oplossing verzinnen en dat is aansluiten op een windows-pc waarmee je dan in de mappen geraakt en ze daar selecteren en deleten. Maar toch een ironische handeling. Een windows-pc nodig om een iphone te wissen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.