7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iMarkb

Foto's verwijderen van iPad lukt niet

Hallo allemaal,

Een vriend van mij vroeg mijn hulp bij een probleem met zijn iPad. Nu loop ik zelf ook even vast… Hopelijk kunnen jullie uitkomst bieden!
    Het probleem is als volgt: Op de iPad zijn foto’s geplaatst met behulp van iTunes via een Macbook van de persoon die de foto’s had gemaakt. Nu wil hij echter een aantal mislukte foto’s verwijderen, maar dit lukt niet. Nu kon ik hier wel wat over vinden via Google en dat was het volgende: Je kan de foto’s verwijderen door via iTunes te synchroniseren (dit kan dan ook met hun eigen computer lijkt me [maar daarop staan die foto’s nog niet]) en dan bij synchronisatie die foto’s uit te vinken. Het nadeel hierbij was dat dan alle foto’s in die map verwijderd zouden worden. Is dit echt zo? Het lijkt mij raar… Je kan toch wel foto’s selecteren?
    Heeft iemand anders misschien nog een andere oplossing? Anders gaan we het bovenstaande proberen, maar dat werkt dus waarschijnlijk niet.

Alvast bedankt.

Groet Mark

Bijdrager
    FFH

Met IFunBox kun je rechtstreeks in de data kijken van apps op idevices.
    Dus ook in de filmrol/fotoalbum, mislukte foto’s opzoeken en verwijderen!.

Bijdrager
    Unlock32

Prima tip fabfabhouse. Foto’s die je zo op een ipad zet staan gewoon in een map op je Mac of Pc. Als je daar normaal foto’s uit wilt halen dan is het niet een kwestie van afvinken maar gewoon de foto’s verwijderen uit die map en dan synchroniseren.

Bijdrager
    iMarkb

Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb dat programma net gedownload. Ik kan nu alleen nergens de foto’s vinden die via de Mac erop zijn gezet. Ik heb ‘Camera’ en ‘Camera1’ t/m ‘Camera6′ maar hier staan de foto’s niet tussen; die foto’s zijn allemaal zelf gemaakt. En tussen de applicaties staat bijv. ‘Foto’s’ niet. Waar zou ik ze moeten vinden?

Bijdrager
    iMarkb

Ik heb het inmiddels gevonden onder ‘Raw File System’ en dan ‘Photodata’. Ik heb de foto’s nu daar verwijderd, maar ze blijven erop staan. Het enige wat veranderd is, is dat de foto nu ongeveer een seconde zichtbaar is en daarna wordt het scherm wit. Maar de foto’s zijn dus nog steeds niet verwijderd, hoewel ze niet meer in iFunBox staan. Heeft iemand hier nog een oplossing voor?

Bijdrager
    iMarkb

Kan iemand me verder helpen? Het is nog steeds niet gelukt helaas.

Bijdrager
    cbdekleijn

ik hoop dat ik je kan helpen
    had zelf ook dit probleem namelijk en het is mij gelukt om ze weg te krijgen.

stap 1
    verbind je ipad of iphone met itunes van je pc/imac
    stap 2
    ga in itunes naar je ipad/iphone en klik op foto,s
    stap 3
    kies nu de bibliotheek (bij mij was de keuze iphoto en aperture) waar de foto,s in staan die je weg wil hebben
    stap 4
    bij mij stond niets aangevinkt ,maar het kan zijn dat er toch ergens een vinkje staat bij een map ,zorg dat het vinkje weg is of als er geen vinkje staat hoef je niets te doen
    stap 5
    en dat was bij mij zo vreemd omdat er nergens een vinkje stond klik je toch op synchroniseren als het goed is verdwijnen nu je foto,s van je ipad.

ik had bij itunes helemaal niets staan dat ie moest synchroniser dat had ik altijd al uit staan ,maar op een of andere manier pakt hij dus het geen over van aperture/iphoto.
    uren lopen zoeken omdat er dus nergens en vinkje stond dacht ik dat dit het nooit kon wezen totdat ik dacht ik ga het toch maar eens proberen.

ik hoop voor je dat het werkt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.