7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    CorP

Foto's versturen met Mail

Ik vermoed dat deze vraag al eerder gesteld is dus nog maar een keer. Als ik foto wil versturen met Mail worden ze steeds gecomprimeerd. Een jpg van 4 mb wordt dan een paar kb, een soort thumbnail dus. Wat doe ik verkeerd! Met Entourage had ik dit probleem nooit.

Moderator
    Strifer

je doet niets verkeerd hoor, maar doorgaans heb je niet de volledige grootte van een foto nodig wanneer je deze naar iemand stuurt. het e-mailen gaat zo een stuk sneller. je kan natuurlijk wel het origineel mailen.

onderaan je e-mail staat een dropdown menu waarbij je de kwaliteit kunt kiezen, ook de originele en volledige grootte voor wanneer dat wel nodig is.

Bijdrager
    CorP

Oké, bedankt voor de info! Ik zal de volgende keer onderaan de mail het dropdown menu zoeken!

Moderator
    Strifer

rechts onderaan als ik me niet vergis:-)

edit: net even gekeken en het staat inderdaad rechts onderaan. het komt alleen tevoorschijn nadat de foto is toegevoegd.

Bijdrager
    puchelaar

Ik had dat dropdown menuutje ook nog nooit gezien, maar gelukkig staat die (blijkbaar standaard) op al m’n macs ingesteld op de originele grootte. Een vriendin van me had laatst ook dit probleem. Nou is ze nogal hulpeloos met computers, dus ik ging er in eerste instantie maar van uit dat ze toch zelf de low-res foto’s verstuurde, maar het bleek inderdaad dat Mail ingesteld stond op ‘kleinste’ ipv ‘origineel’.

Ik vind deze ‘feature’ te subtiel en te zeer uit zicht zitten.

Moderator
    Strifer

volgens mij onthoudt Mail de laatst gebruikte instelling, althans.. dat idee heb ik. Het is inderdaad een subtiel plekje, alhoewel ik wel moet toegeven dat als je eenmaal weet dat het daar zit het een handige feature is.

Bijdrager
    CorP

Zou best kunnen bij de laatste versie. Ik had me helemaal suf lopen zoeken, maar dus niet in het berichtenvenster zelf…. Zo zie je maar, na 15 Mac leer je nog steeds “nieuwe” dingen:-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.