20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeroen2217

Foto's verdwenen

Wie heeft een tip?

Foto’s geupload vanaf de iPhone
    Half uur later alle (lees alle) foto’s uit iPhoto verdwenen
    Database opnieuw laten indexeren
    Geen verandering
    Iphoto Library onvindbaar (ik zoek waarschijnlijk niet goed)
    Terugplaatsen vanaf de Time Machine ook niet mogelijk

Wie kan mij vertellen wat te doen:-)

Bij voorbaat dank!!

P.s. wellicht van belang is dat ik nog niet zo lang geleden OSX 10.8 heb geïnstalleerd.

Bijdrager
    Dr. Maddox

In de map “Afbeeldingen” onder jouw gebruikersnaam staat een bestand “iPhoto Library”.

Als je hier met de rechtermuisknop op klikt kan je kiezen voor “Toon pakketinhoud”.

In dit pakket:
    – Hoeveel bestanden die “Library.iPhoto” heten staan er in?
    – Staan er foto’s in de map “Originals”?

Bijdrager
    Jeroen2217

Ah!

Kijk daar zijn we blij mee:-)

Ik heb 2 bestanden die Library.iPhoto heten:

– Library.iPhoto
    – Library6.Iphoto

Beide bestanden hebben dezelfde inhoud

Verder zag ik wel in de map “Originals” vrijwel alle foto’s van de afgelopen jaren in mappen zitten.

Heel blij dat ze in ieder geval niet “weg” zijn!

Nog 1 vraag, hoe krijg ik deze weer geïmporteerd in iPhoto?

Super bedankt alvast!

Bijdrager
    1984
    Jeroen2217 op 22 augustus 2012

Nog 1 vraag, hoe krijg ik deze weer geïmporteerd in iPhoto?!

Hou de toetsen alt cmd ingedrukt en open iPhoto je krijgt als het goed is onderstaand menu te zien

Bijdrager
    Jeroen2217

Het gekke is dat ik dat al een aantal keer heb gedaan echter zonder resultaat…

Bijdrager
    1984

Open iPhoto eens met alt ingedrukt, en kies indien mogelijk een andere foto bibliotheek

Bijdrager
    Dr. Maddox

Heb je toevallig iets gewijzigd in je gebruikersaccount? Een nieuwe Mac account aangemaakt misschien? Het kan zijn dat de rechten van de afbeeldingen nog staan op je oude account.

Bijdrager
    Jeroen2217

Nee niks gewijzigd…

Ik heb enkele foto’s geupload (zoals altijd) welke ik een half uurtje later nodig had om te verzenden maar kon ze nergens meer vinden en toen bleek de gehele database vrijwel leef te zijn.

Ben nu bezig een reserve kopie te maken van de “originals” map en eens kijken of ik die straks kan aanmerken als bibliotheek (op advies van 1984).

Maar moet ik eerst de gehele map naar de “Library” slepen of kan ik deze ook direct aanmerken als bibliotheek? Hij staat niet in de keuze lijst namelijk…

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Jeroen2217

Het lijkt wel alsof de database (“Library.iPhoto”) de koppeling naar de afbeeldingen (“Originals”) kwijt is.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je hoeft niks te slepen. iPhoto gaat zelf op zoek naar foto’s in de iPhoto map (afbeeldingen) om daar een nieuwe bibliotheek van te bouwen. Je zou daarvoor de “herstel” optie moeten aanvinken.

Echter, ik heb het nog nooit gebruikt dus ik spreek niet uit ervaring.

Bijdrager
    1984

Hij staat niet in de keuze lijst namelijk…!

Heb je misschien een bibliotheek op een externe schijf staan , die je momenteel niet hebt aangesloten.

Bijdrager
    Jeroen2217

Dat is nou precies hetgeen wat ie schijnbaar niet (goed) doet.

Als ik de “Alt” knop ingedrukt houd en iPhoto open kan ik kiezen tussen “Kies Bibliotheek” of
    “Maak Bibliotheek Aan”. In het eerste geval kan ik dan kiezen voor “iPhoto Library” en die werkt niet.
    En een nieuwe aanmaken durf ik eigenlijk niet:-(

Wat nog vreemder is, is dat Finder in alle gevallen aangeeft dat de “Library.iPhoto” map ruim 60G groot is echter vertoont hij max 20 foto’s…

Wat ik al schreef, het lijkt wel of ie een koppeling kwijt is?? Maar dat correspondeert weer niet met de grootte van de Library.iPhoto map.

Bijdrager
    Jeroen2217

@ 1984 Nope… Geen externe harde schijf behalve een time machine die uitsluitend dienst doet als backup en router.

Het heeft ook jaren gewoon gefunctioneerd, tot vanmiddag…

En ook nergens mee bezig geweest waar ik iets in zou hebben veranderd.

Bijdrager
    Ir.Bob

Welke versie van iPhoto gebruik je? Als ik me niet vergis is alleen 9.3.2 compatibel met Mountain Lion.

En wat bedoel je precies met “foto’s geupload van de iPhone”?
    Kan je een screenshot posten van hoe je bibliotheek er nu uitziet als je iPhoto opent?

Bijdrager
    Jeroen2217

Helaas moet ik nu richting een afspraak en zal morgen pas weer verder kunnen met oplossen.

In ieder geval beide heel erg bedankt vast voor de hulp!

Ben sowieso al erg geholpen met dat het fotomateriaal niet weg is:-)

Mochten jullie nog een ingeving hebben dan hoor ik deze uiteraard heel graag.

Groet,

Jeroen

Bijdrager
    Jeroen2217

@ Ir. Bob: Versie 7.1.5

Daar zou je natuurlijk gelijk in kunnen hebben maar het is wel weer vreemd dat het wel een ruime maand gewerkt heeft.

Ook geen updates uitgevoerd vandaag…

Bijdrager
    1984

Geen externe harde schijf behalve een time machine die uitsluitend dienst doet als backup en router.

En wat indien je iPhoto opent en vervolgens time machine, als je dan terug gaat naar bijvoorbeeld maandag , zijn dan wel foto’s zichtbaar en kun je die niet terug zetten.?

Bijdrager
    Ir.Bob

Tsja, da’s wel een versie van ruim 4 jaar oud. My best guess is toch echt dat het hier aan ligt. En waarom het in het verleden wel werkte: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. De interne structuur van iPhoto is tussen deze versies erg veranderd en dat kan best problemen opleveren. En heb je na de upgrade al eerder foto’s ge├»mporteerd?

Bijdrager
    Hansi2124

Je vraag heeft niets te maken met deze site One More Thing, maar wel met een Apple softwareprogramma op je Mac. Vandaar naar dit topic verhuisd.
    :wink:

Bijdrager
    Jeroen2217

Excuus voor de verkeerde map.

Probleem is inmiddels opgelost!

Heb de nieuwste versie iPhoto gedownload, vervolgens werkte het nog dus toch nieuwe bibliotheek aangemaakt.

Voor iedereen met hetzelfde probleem:

1. Alt ingedrukt houden en iPhoto openen
    2. Kies voor de optie “maak nieuwe aan”
    3. Selecteer links je eigen naam
    4. Vervolgens afbeeldingen selecteren
    5. Daarna naar “Archief”
    6. Kies voor “importeer in Bibliotheek”

Done!

Iedereen bedankt voor de tips en hulp!!

:-)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.