5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MacZappa

foto's van SD kaart recupereren

Door een verkeerde manipulatie van het toestel waren de foto’s ‘weg’, bestaan er programma’s (liefst gratis) om ze terug te halen ?

Bijdrager
    poing
    Bijdrager
    puchelaar

Ik heb al 2x goede resultaten gehad met Cardrescue.

Belangrijk; gebruik de geheugenkaart niet meer. Verwijder ‘m meteen uit de camera. Probeer ook niet om een kopie o.i.d. te maken (dat doen die rescueprogramma’s (als ze goed zijn) zelf), en gebruik een kaartlezer om de kaart uit te lezen (dus niet een usb-kabel o.i.d. tussen camera en computer.

Ik ben destijds in eerste instantie op zoek gegaan naar gratis alternatieven, maar kon er geen vinden die ik er betrouwbaar uit vond zien.

Overigens levert SanDisk ook altijd een rescueprogramma mee (of toch in ieder geval een bon met een code ter download), maar ook daarmee heb ik geen ervaring.

Bijdrager
    iep

Met testdisk/photorec kun je ook goede resultaten boeken en het is nog gratis ook.

Zoals puchelaar al zegt is het allerbelangrijkste om de geheugenkaart niet meer te gebruiken. Als je dat wel doet kun je de data weer overschrijven waardoor het terughalen nagenoeg onmogelijk wordt. Als je de mogelijkheid hebt om zo’n lock schuifje aan de zijkant van het kaartje om te halen doe dat dan ook, weet je zeker dat er niet naar de kaart geschreven kan worden.

Bijdrager
    MacZappa

Met testdisk/photorec kun je ook goede resultaten boeken en het is nog gratis ook.

Super! werkt inderdaad goed. Bedankt !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.