13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Angela82

Foto's van Macbook naar iPhone?

HoiHoi!

Hoe krijg ik foto’s vanuit mijn fotostream op mijn Macbook naar mijn iPhone?
    Helaas is mijn telefoon gestolen:( Ik heb de foto’s gelukkig wel in mijn fotostream staan, maar hoe krijg ik ze op de telefoon?

Daarbij zie ik dat de live foto’s gewone foto’s zijn geworden. Het rare is dat de iCloud back-up niet is gelukt…
    Gelukkig had ik de foto’s ook via Google Foto’s gebackupt. Daar heb ik wel alle foto’s instaan, plus zijn de live foto daar nog steeds live foto’s:) Is het mogelijk om die foto’s op de iPhone te zetten?

Groeten,
    Angela

Bijdrager
    abbenhui

importeren in Foto’s; iCloud inschakelen en ze staan op al je apparaten. Bedoel je dat?

Bijdrager
    Angela82

Als ik iCloud aanvink in Foto’s, heb ik te weinig ruimte om alle foto’s te uploaden. iCloud pakt ze dan allemaal. Kan ik ook een selectie maken, zodat ik alleen de vakantiefoto’s op mijn iPhone krijg? De andere foto’s staan er gewoon weer op via de reserve kopie.

Bijdrager
    abbenhui

Je kunt op je iPhone ook ‘optimaliseer iPhone-opslag’ aanzetten. Dan worden de foto’s niet in het originele formaat op je telefoon gezet en is er dus meer ruimte.

Of heb je ruimte genoeg op je telefoon, maar geen ruimte meer op iCloud?

Bijdrager
    Angela82

En de foto’s van de vakantie staan wel allemaal in de fotostream bij “Foto’s”, maar niet allemaal in de iCloud.

Bijdrager
    Angela82

<p class=”cite”>abbenhui op 8 juli 2019 om 14:25</p>
    Je kunt op je iPhone ook ‘optimaliseer iPhone-opslag’ aanzetten. Dan worden de foto’s niet in het originele formaat op je telefoon gezet en is er dus meer ruimte.

Of heb je ruimte genoeg op je telefoon, maar geen ruimte meer op iCloud?

Klopt, genoeg ruimte op de telefoon, maar blijkbaar niet op de iCloud. Al had ik wel een uitbreiding gekocht voor een maand. Maar vreemd genoeg krijg ik ze niet vanuit de fotostream naar de iPhone. Moet er ergens een schuifje om, zodat ik ze via de fotostream weer naar de telefoon krijg?

Bijdrager
    abbenhui

<p class=”cite”>Angela82 op 8 juli 2019 om 14:26</p>

Moet er ergens een schuifje om, zodat ik ze via de fotostream weer naar de telefoon krijg?

Dat weet ik niet, helaas. Ik zet zelf altijd alles in iCloud en heb fotostream niet aan staan.

Bijdrager
    Angela82

Of een andere manier om de foto’s vanuit “Foto’s” weer in de iPhone te krijgen? Ik kan nergens in een uitrolscherm of zo zien dat ik de foto’s weer naar de iPhone kan zetten.

Bijdrager
    abbenhui

Ik verzin maar wat: kun je de foto’s uit fotostream niet exporteren (bijv naar een map op je bureaublad) en ze dan delen via Airdrop met je iPhone?

P.S.: ik realiseer me dat foto’s in fotostream sowieso ergens op je Macbook moeten staan. Dus als je die kunt vinden is het volgens mij een kwestie van delen met Airdrop.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  abbenhui.

Bijdrager
    Angela82

Oh ja tuurlijk, dankjewel! De live foto’s zijn helaas wel weg, maar de foto’s ervan gelukkig niet:)
    Thanks!

Bijdrager
    JJmac

Kan dat niet met fotolader? Je kan ze daar makkelijk afhalen, maar er op zetten dat weet ik eigenlijk niet.

Bijdrager
    Angela82

Het is gelukkig met airdrop gelukt. Toch vreemd dat er geen makkelijke manier is om je foto’s weer snel en geordend op je iPhone te krijgen.

Bijdrager
    abbenhui

👍🏻

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.