11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Borg

Foto’s van MacBook en iPhone verdwenen na synchronisatie

Help!
    Gisteren is m’n MacBook Pro gejat. Vandaag heb ik een nieuwe gekocht en heb ik deze aangesloten op m’n iPhone. Waarschijnlijk heb ik de meldingen die ik kreeg niet goed gelezen, want nadat de iPhone had gesynct met m’n MBP waren alle foto’s die op m’n MBP stonden verdwenen en staan nu op m’n iPhone ook geen foto’s meer.
    Is er een manier om alle foto’s weer terug te krijgen?
    :cry:

Bijdrager
    KingAchille

Je kan geen foto’s terug toveren… Je kan van een lege iPhone geen foto’s terugzetten op je nieuwe Mac. Helaas…

Bijdrager
    Borg

Nee, maar alle oude foto’s stonden op m’n iPhone en bij het synchroniseren met m’n nieuwe MBP heeft m’n MBP dus niet de foto’s van m’n iPhone geïmporteerd, maar alle foto’s van de iPhone verwijderd. Kan ik die niet nog ergens terug vinden?

Bijdrager
    Yaris

Nee, foto’s die je van je iPhone verwijdert zijn onherroepelijk weg.

Bijdrager
    hokkie

Ook geen Time Machine back-up? Zo niet, helaas…

Bijdrager
    Pieterr

Misschien is er eerst nog een backup gemaakt van de data op je iPhone voordat je alles weggegooid hebt.

Je zou eens kunnen kijken in de map ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup
    Als daar backups in staan zou je nog kunnen proberen om met het programma mdhelper te kijken of je je foto’s terug kunt halen:
    [code:1:662b1bdc8c]chmod a+x mdhelper
    ./mdhelper -files jpg -extract[/code:1:662b1bdc8c]
    Je foto’s komen dan (als ze in de backup aanwezig waren) te staan in een map “Recovered iPhone Files” op je Desktop.

Het eerste commando dient ervoor om het programma “executable” (uitvoerbaar) te maken nadat je het hebt gedownload. Je hoeft dat slechts één keer te doen.

Bijdrager
    Borg

Helaas,,, TimeMachine stond op m’n nieuwe MBP nog niet aan, dus ik ben bang dat ik echt alles kwijt ben…

Bijdrager
    Pieterr

De MobileSync backup wordt door iTunes gemaakt, en heeft niets met Time Machine te maken.

Bijdrager
    Borg
    ”Pieterr”

Misschien is er eerst nog een backup gemaakt van de data op je iPhone voordat je alles weggegooid hebt.

Je zou eens kunnen kijken in de map ~/Library/Application Support/MobileSync/Backup
    Als daar backups in staan zou je nog kunnen proberen om met het programma mdhelper te kijken of je je foto’s terug kunt halen:
    [code:1:4bd3546499]chmod a+x mdhelper
    ./mdhelper -files jpg -extract[/code:1:4bd3546499]
    Je foto’s komen dan (als ze in de backup aanwezig waren) te staan in een map “Recovered iPhone Files” op je Desktop.

Het eerste commando dient ervoor om het programma “executable” (uitvoerbaar) te maken nadat je het hebt gedownload. Je hoeft dat slechts één keer te doen.

Ik heb het programma gedownload, maar hoe voor ik nu het bovenstaande commando in?

Bijdrager
    Pieterr

Open de Terminal, ga naar de plek waar je het bestand hebt neergezet, bv op je Desktop (Bureaublad):
    [code:1:bd4d7d6f7a]cd Desktop[/code:1:bd4d7d6f7a]
    en voer dan de twee commando’s uit die in de vorige posting staan.

Bijdrager
    Borg

Het programma werkt, maar ik heb helaas niet de foto’s terug die ik kwijt ben.
    Toch bedankt voor de tip!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.