5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    campzzz

Fotos van iPhoto overbrengen naar Windows?

Hallo iedereen.

Ik beheer al jaren onze foto-collectie op mijn computer.
    Alle foto’s staan netjes in mijn iPhoto-bibliotheek maar nu mijn pa een PC gekocht heeft zou hij graag hebben dat ik al die foto’s ook eens op zijn Windows Vista zet.
    Op welke manier kan ik het makkelijkst foto’s van iPhoto kopiëren naar Windows Vista?

Alvast bedankt:)

Moderator
    unSOUND

Wat je kunt doen is ieder album in iPhoto exporteren naar een aparte map. Dit kan met de hand, maar er zijn ook scripts die het automatisch voor je kunnen doen.

Bijdrager
    Mcgerard
    Bijdrager
    St. Mobbs

Wat je ook kunt doen: naar je thuismap gaan => map “afbeeldingen”
    Daar zie je “iPhoto Library” staan met een mooi icoontje. Als je daar met je rechtermuisknop op klikt komt er een menu-tje. Uit dat menu kies “Toon pakketinhoud”

In het venster dat dan verschijnt staat ook de map “Originals”.
    Daarin zitten de foto’s. Kun je de mappen zo overzetten gesorteerd op gebeurtenis

Je zult ook de mappen tegenkomen met “Data” en “Modified” (in hetzelfde venster als waar “Originals” staat)
    In “Data” zitten je filmpjes en in “Modified” je bewerkte foto’s

Moderator
    unSOUND
    ”S.

Wat je ook kunt doen: naar je thuismap gaan => map “afbeeldingen”
    Daar zie je “iPhoto Library” staan met een mooi icoontje. Als je daar met je rechtermuisknop op klikt komt er een menu-tje. Uit dat menu kies “Toon pakketinhoud” In het venster dat dan verschijnt staat ook de map “Originals”. Daarin zitten de foto’s.

Nadeel daarvan is dat je dan allemaal mappen hebt met de naam “filmrol 1”, “filmrol 2”, “filmrol 3”, en ga zo maar door. Als je het script gebruik wat ik noemde ( en waar Mcgérard de link naar gaf ) krijg je keurig aparte mappen voor elk album.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.