16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    jeroengroter

Foto's van iPhone verwijderen

Nog een poging… Heb echt overal gezocht, maar kan het nergens vinden, ook niet in de eerdere post van Vincentvega…

Punt is het volgende:
    Mijn vriendin heeft een 16GB iPhone 5. Nu heeft ze altijd ruimtegebrek door de hoeveelheid foto’s en filpmjes van onze kinderen.
    Daarom heb ik een iCloud opslag voor haar aangeschaft (20GB) en haar iCloud Fotobibliotheek aangezet. Alles is netjes ge-upload naar de Cloud. In de instellingen heb ik gekozen voor “Optimaliseer” en Photostream uitgezet.

Toch blijft er 2,74GB aan fotos op haar telefoon staan zoals te zien is in het iTunes overzicht wanneer ik haar telefoon aan de Mac hang.

Ik wil graag alle foto’s en filmpjes van haar toestelopslag verwijderen, maar ik kan echt nergens vinden hoe dat werkt… Het is toch niet zo dat de 2,74GB alleen de thumbs en lage resolutie previews zijn? Voor de hele migratie was het namelijk ook ongeveer 2,8GB.
    Ik kan alleen handmatig foto’s verwijderen, maar dan verwijder ik ze uit de Cloud en dat is dus precies niet de bedoeling… Ik wil ze alleen weg hebben van haar telefoon om ruimte te besparen; dat is toch de hele gedachte van de Fotobibliotheek?

Kan iemand me vertellen hoe dit zit?

Antwoord wordt erg gewaardeerd!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

In iOS 6 zat nog een knop om in één keer alles te verwijderen. Helaas is deze knop in iOS 7 verdwenen en niet wederkeert in iOS 8. Het makkelijkste is om de iPhone op je Mac aan te sluiten en het programma Fotolader (Image Capture) te openen. Wacht even tot deze alle thumbnails heeft ingeladen en selecteer dan alles door command+A in te drukken. Vervolgens druk je op de delete-toets. Na een paar minuutjes is het Fotolader venster én je iPhone helemaal leeg.

Ik geloof trouwens dat als je een foto vanuit iCloud bekijkt deze op volledige resolutie naar de iPhone gedownload word. Als je die afbeelding weer sluit verwijdert de iPhone de foto niet van het interne geheugen. Hierdoor loopt het geheugen alsnog vol. De beste oplossing? Een iPhone met meer opslag kopen.:wink: Of minder foto’s opslaan natuurlijk.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  Waffle ಠ_ಠ.

Bijdrager
    TKroon

Volgens mij optimaliseert je iPhone de opslag van de foto’s. Op het moment dat je opslag bijna vol zit, zullen er foto’s verwijderd worden (volledige resolutie).

Bijdrager
    gipsman

Misschien dit:
    Wanneer heb je de foto’s verwijderd?
    De verwijderde foto’s blijven nog even (30 dagen denk ik) in de map “Deleted photos’ op de iPhone staan om je de kans te geven ze terug te halen.
    Je moet ze ook uit die map verwijderen. Zo was dit tenminste in iOS 8.2

Bijdrager
    jeroengroter

@ Waffle… Het leek er even op dat je Fotolader optie de perfecte optie was.
    iPhone aan Mac gehangen. Fotolader geopend. Al mijn fotos te zien. Alles geselecteerd. Alleen ik heb geen mogelijkheid om te deleten. Ook niet stuk voor stuk. Er is alleen een importeer optie. Wanneer ik delete of backspace doe, krijg ik een fout klank. Rechter muisknop geeft ook geen delete mogelijkheid en oo in het menu is “verwijderen” niet aanklikbaar…. Doe ik iets verkeerd??

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik heb het net even uitgeprobeerd en bij mij werkt het gewoon. Welke versie van iOS draait er op de telefoon?

Bijdrager
    sjonnie

@thomas kroon
    Zo zou je verwachten dat het werkt maar dat gebeurd helaas niet. Ik heb nog maar 300 MB ruimte over op mijn iPhone 6 16Gig en foto app neemt 3,5 gig in beslag.
    Alle nieuwe foto’s en video’s staan gewoon in volle resolutie op mijn telefoon en hij gaf vandaag tijdens het maken van een video aan dat ik niet meer kon filmen omdat er geen ruimte meer is.

De optimalisatie werkte toen ik de app voor het eerst in gebruik nam en hij de thumbs naar mijn telefoon downloadde.
    Vervolgens gaan fotograferen en filmen en geen sprake van enige optimalisatie.
    Baal hier enorm van!

Bijdrager
    iquik

Ik heb hetzelfde probleem. In de Fotolader op de Mac kunnen de foto’s op de iPhone niet worden verwijderd. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Bijdrager
    Scout

Wat als je de foto’s allemaal selecteert en dan naar de prullenbak SLEEPT? Ik doe dat altijd. Maar het zou raar zijn als zelfs dat niet mogelijk zou zijn

Bijdrager
    RBoere

Als je fotolader opent en je iPhone/iPad hebt aangesloten zit er aan de rechterkant onder een icoontje. (Rechthoekje met pijltje). Klik dit aan en je krijgt nog meer opties, waaronder het verwijderen van de foto’s na importeren. Ik heb de foto’s voor de zekerheid naar een map geïmporteerd (op mijn Nas, maar kan ook op je Mac) en daar de foto’s naartoe geïmporteerd en meteen verwijderd van mijn iPhone. Werkt prima! Moest wel even zoeken naar het icoontje, dat is nogal ver verstopt.
    Mocht je daarna de foto’s willen verwijderen van je Mac dan kan je die map gewoon in de prullenbak slepen. Huppakee, weg er mee…

Bijdrager
    fredkamminga

@sjonnie @iquik

Al gelukt met het verwijderen?

Zo niet:
    je moet de iCloud deling (in OSX) even uitzetten. Wellicht lukt het dan!

Groet!
    Fred

Bijdrager
    MacAanZee

Allemaal selecteren, dan verwijderen. Dan naar album ‘verwijderde fotos’. Daar kiezen voor ‘verwijderen’.
    Dan is alles weg, maar heb je nog niet je vrije geheugen terug, merkte ik bij het weggooien van ruim 1000 foto’s.
    Daarvoor je iPhone even herstarten. Dan heb je hef vrije geheugen.

Bijdrager
    smet17

Hoi, ik kan ook het delete-knopje in Fotolader niet meer vinden. Slepen naar prullenbak lukt ok niet. Er onhandig want nu moet ik op iPhone de foto’s deleten terwijl vanachter iMac veel makkelijker gaat.
    Weet iemand een oplossing? Voorheen kon dat nl wel.

Bijdrager
    smet17

O ja, en ik heb iCloud sinds kort aangevinkt met foto’s opslaan.

Bijdrager
    HiSkippy

Als je fotolader gebruikt en je bent vergeten verwijderen na importeren aan te zetten (zit overigens links onder) dan is ook de verwijderknop weg.
    Kies dan bij importeren naar een nieuwe lege map (aanmaken) en zorg dat verwijderen aanstaat. Je ziet nu de verwijderknop ook weer verschijnen en je kan alle foto’s wel verwijderen of nogmaals importeren waarbij ze automatisch verwijdert worden. Map weggooien en klus geklaard.

Bijdrager
    rwin06

nou ik snap er nog steeds niets van.
    Ik heb een Iphone met cloudopslag met heel veel foto’s en video”s. Mn iphone zit vol en ik wil dus wat video’s deleten maar wel op mijn Mac bewaren.
    Nu zie ik foto’s /video’s op mijn Mac met en zonder zo’n raar tekentje (downloadteken denk ik, rechthoekig met streepje en balletje) in sommige foto’s.
    Als ik foto’s van mij Iphone delete met of zonder dit tekentje maakt het niet uit, het is binnen 2 tellen van mijn mac ook verdwenen.
    Ik heb bij voorkeuren wel ingesteld staan dat originele naar de Mac gedownload moeten worden.
    Kortom , hoe leeg ik mijn Iphone en houd ik alles op mijn Mac. Het programmaatje fotolader wat hierboven bij nadere artikelen is beschreven heb ik ook geprobeerd maar ik kreeg alleen de zojuist ge-delete foto’s/video’s weer terug.
    Wie heeft een tip?

Ik heb ook geprobeerd eerst de video’s via Imovie naar binnen te halen maar die zit niet alle video’s die op mijn iphone (of cloud) staan, werkt ook niet dus

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.