13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    vincentvega

foto's van iPhone verwijderen (na dl uit iCloud)

Ik heb Photo in gebruik genomen en deel van daaruit mijn foto’s via iCloud
    op mijn iPhone heb iCloud delen aangezet en daarbij gekozen voor de optie waarbij deze voor de iPhone geïnstalleerd wordt.
    Dat ging allemaal goed; het datagebruik was acceptabel, doordat lichte voorbeschouwingen getoond werden, was de ruimte die ingenomen werd ongeveer 450MB.
    Echter elke keer als ik een foto op mijn iPhone bekijk, wordt deze gedownload naar de iPhone waardoor de ingenomen geheugenruimte snel toeneemt; dat wil ik niet; ik wil een foto nadat ik hem bekeken heb in principe weer terug kunnen brengen naar de lichte versie.
    Ik heb helaas nog niet kunnen ontdekken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen;
    heeft iemand dit wel ontdekt?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee.

(Zo. Heb je tenminste wél een antwoord. Want stel dat je een halve dag moet wachten.)

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb (nog) geen iCloud op de Mac en ik heb ook (nog) geen iPhone, dus ik kan je op deze vraag geen antwoord geven.
    Desondanks is dit toch een antwoord.:roll: Of toch niet?
    Nu ja, in elk geval een reactie.
    En geen onwil of gemakzucht dus. En dat met dit mooie weer…8-)

Bijdrager
    sunapple

Volgens mij is dit alles wat ermee gebeuren kan:

Het is eigenlijk wel gek dat het niet handmatig kan (niet dat ik kan bedenken hoe je dan in de praktijk te werk zou gaan als er alleen een paar willekeurige foto’s in je bieb van volledige resolutie zijn en andere niet; hoe je die er dan uit pikt en verwijdert tot je weer genoeg ruimte hebt…), wellicht komt dit nog in nieuwere versies van iOS aangezien de hele feature nog niet zo lang bestaat.

Bijdrager
    vincentvega

jongens wat een cynisme..
    wel bedankt voor de antwoorden.
    Volgens mij was mijn toon helemaal niet negatief

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, een topic openen met ‘Bloed het OMT-forum dood‘, omdat je op twee vragen niet snel genoeg een bevredigend antwoord kreeg?

Getuigd ook niet echt van een bijzonder positieve instelling.:)

Bijdrager
    vincentvega

@karelwillem het is maar hoe je het wil horen..
    zo was het niet bedoeld
    beetje jammer hoe defensief gereageerd wordt

Bijdrager
    vincentvega

On topic: toch wel slecht dat je foto’s alleen maar kan downloaden en daarna niet meer kunt verwijderen..beetje jammer deze nieuwe feature van OSX dan; als je geen telefoon met veel geheugen kunt betalen dan kan je maar beter iCloud delen uit laten staan..

Bijdrager
    TheBigZ

Laat ik je iets verklappen. Apple heeft heeeel graag dat jij je data in hun iCloud zet. En nog liever dat het niet past, en dat je een abonnementje bij ze afsluit. En daar wordt Apple dan weer nóg rijker van. Zo simpel is het.

(Dit klinkt misschien cynisch, maar het is wel gewoon de waarheid.)

Bijdrager
    vincentvega

@thebigz op zich vind ik dat niet erg en ik wil daar best voor betalen; maar het lost voor mij het probleem van de e beperkte geheugencapaciteit van mijn iPhone niet op. Ik vind het prima om een iPhone met 16GB te hebben als ik al mijn data in de cloud kan benaderen zonder dat deze naar mijn device gedownload wordt; nu gebeurt dat wel en kan ik het dan niet meer verwijderen; gevolg mijn iPhone loopt toch weer vol. En als ik nog maar 500mb over heb kan ik een filmpje van van ongeveer 5 minuten niet meer met mijn iPhone maken..
    Maw de iCloud lost het probleem niet op; het maakt het alleen maar groter

Bijdrager
    Wijtze

Volgens mij is t zo dat Foto’s de opslag van de foto’s zo regelt dat de foto’s die je vaak bekijkt worden opgeslagen. Foto’s die minder vaak bekeken worden gaan terug naar iCloud?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Wijtze.

Bijdrager
    vincentvega

@wijtze dat zou mooi zijn. Heb je een link naar waar je dit gelezen hebt?

Bijdrager
    wouter57

Stop gewoon met die iCloud-fotobibliotheek. Schakel die overal uit want het is een grote puinhoop. Ik ben heel tevreden over OneDrive en heb ondertussen 30 GB gratis. Automatisch upload via wifi en/of mobiel data. OneDrive.

.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  wouter57.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.