13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    fangomas

foto's van iphone naar imac

Beste allemaal

Ik ben een bekeerde PC gebruiker en hoewel ik over het algemeen tevreden ben, erger ik me dood aan 1 ding: dat je niet, zoals bij een PC, foto’s van een lokatie kan wegslepen naar een backup folder zodat je ‘schoon’ kan beginnen zonder je oude foto’s kwijt te zijn. Ik heb het dan natuurlijk ook de foto stream op de Iphone. Ik heb destijds een model gekocht met 16GB en die zit ‘vol’ dus kan ik geen enkele foto meer nemen Dus wil ik de foto’s gewoon bewaren in een mapje op de Imac om zo een iphone te hebben die helemaal ‘leeg’ is.
    Maar dat stomme gesynchroniseer maakt dat ik alleen foto’s van mijn Iphone weg kan halen door te synchroniseren met een lege map op mijn Imac. Ik zal het ongetwijfeld verkeerd begrijpen dus daarom maar simpel gevraagd: hoe zorg ik er voor dat ik de huidige foto’s op mijn iphone kan bewaren in een mapje op mijn Imac en dat ik met een schone Iphone eindelijk weer foto’s kan nemen??
    Alvast super bedankt.

Fangomas

Bijdrager
    Beech

Die foto’s staan toch in je Fotostream in iPhoto op je iMac. Die kun je in een andere map plaatsen en dan je Photostream op je iPhone leegmaken.

Bijdrager
    GoeieDag

Gebruik je iPhoto? Daarmee haal je de foto’s van de iPhone naar je iMac, en eventueel wis je ze dan op iPhone. Blijkbaar werk je niet zo.
    Wil je niet met iPhoto aan de gang, kun je ook het (standaard aanwezige) programma Fotolader gebruiken.

Bijdrager
    Nitewurks

Over iPhoto en image capture

Stukje naar beneden scrollen staat info over opslaan op elke gewenste locatie.

Suc6!

Bijdrager
    fangomas

thanks heren. het is gelukt. Foto lader kan ik niet vinden trouwens. En hoe ik de foto’s van Iphoto naar een andere map kopieer zie ik ook niet.
    sorry maar ik vind iphoto gewoon geen fijn programma. ik stop liever foto’s in mapjes.

Bijdrager
    eugy

Je slaat de spijker op zijn kop; met iPhoto zet je je foto’s juist in mappen en/of albums.

Inactief
    Anoniem

sorry maar ik vind iphoto gewoon geen fijn programma. ik stop liever foto’s in mapjes.

Dat doet iPhoto toch ook? Zoveel mapjes als je maar wilt, en ook nog eens ‘smartfolders’ enz, enz. Wil je eens een andere indeling? Gepiept in een paar minuten, zonder geklooi om zelf de namen van mapjes in de Finder te moeten veranderen. Je kunt er ook prachtige diavoorstellingen en fotoalbums mee maken. Hier een link van Apple met veel info: http://www.apple.com/nl/support/iphoto/

Maar goed, ik lees dat je een ‘bekeerde PC gebruiker’ bent, en het komt vaak voor dat die ondanks alle gemak en flexibiliteit van iPhoto (en iTunes, etc), vast proberen te blijven houden aan hun werkwijze op een PC. Niets mis mee, maar probeer het gewoon eens. Hou gewoon een kopie van je eigen mapjes structuur mocht je terug willen.

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt foto’s uit iPhoto weer naar een map slepen.

En dat jij liever ‘foto’s in mapjes’ stopt, geeft aan dat je erg ‘windows’ denkt. Wat dus niet de meest logische en handige manier is. Want hoe zou ik nog foto’s kunnen vinden in mapjes, als ik nu 20.000 foto’s (40 GB) in 540 gebeurtenissen heb?

Bijdrager
    fangomas

Dag allemaal
    Dank voor de tips. De tip van Eugy deed het kwartje vallen, al was het toch niet helemaal wat ik bedoelde
    En Goeiedag maakte de circel rond. Ik begrijp het nu dat Iphoto een manier is van organiseren van foto’s naar events meer dan van bestanden waar ik naar zocht
    En het klopt ik denk op sommige momenten nog erg PC, maar niet op alle punten hoor

Bijdrager
    fangomas

Overigens kan ik de foto’s, eenmaal verplaatst naar Iphone, toch weer delen middels photo stream zodat ze terugkomen op de iphone waar ik ze juist af wilde hebben:) De reden dat ik ze wilde delen via photo stream is omdat ik ze op meerdere imacs wilde hebben, niet zo zeer op de iphone. dat gaat dus kennelijk niet door ze te delen via photostream

Bijdrager
    GoeieDag

Fotostream is een iCloud service, en die foto’s staan dus in de cloud, en niet op de foon.

Bijdrager
    Ir.Bob

Overigens kan ik de foto’s, eenmaal verplaatst naar Iphone, toch weer delen middels photo stream zodat ze terugkomen op de iphone waar ik ze juist af wilde hebben:) De reden dat ik ze wilde delen via photo stream is omdat ik ze op meerdere imacs wilde hebben, niet zo zeer op de iphone. dat gaat dus kennelijk niet door ze te delen via photostream

Jawel, je kunt ze vanaf Photostream ook importeren in iPhoto (op meerdere iMacs).
    En je kunt ook vanuit iPhoto foto’s weer terug zetten op je telefoon. (Synchroniseren via iTunes en aangeven welke foto’s je hebben wil, of door ze in Photostream te slepen).

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.