18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

foto’s van IntelMac naar TV

Ik heb een nieuwe HD TV gekocht (Sony KDL32E4000) met een USB ingang en een fotoviewer, daar kun je foto’s mee in een slideshow presenteren op de TV. De TV staat beneden in de woonkamer. Ik heb via een USB-stick foto’s gepresenteerd op de TV.
    Maar kan ik nu ook de foto’s uit iPhoto op mijn IntelMac, die op de 1e verdieping staat, middels een airport extreme (of iets dergelijks) draadloos op mijn TV presenteren?

En zo ja, hoe moet dat?

Bijdrager
    Jpunt

Hoe de usb/photoviewer van je tv precies werkt en wat daar de mogelijkheden van zijn weet ik niet, maar je zou er ook een Apple TV aan kunnen hangen!

Bijdrager
    OMT-fan

OK, maar dan moet ik nog steeds alle foto’s die ik wil presenteren eerst kopiëren naar de Apple TV.
    Ik beheer mijn foto’s nl. op de Mac (boven).

De bedoeling is dat ik vanuit de iphoto bestanden rechtstreeks kan presenteren op de TV (via de USB-ingang????)

Bijdrager
    1984

Of misschien is de LaCie silverscreen ook een optie.

Bijdrager
    Jpunt
    ”Hans

OK, maar dan moet ik nog steeds alle foto’s die ik wil presenteren eerst kopiëren naar de Apple TV.

De bedoeling is dat ik vanuit de iphoto bestanden rechtstreeks kan presenteren op de TV (via de USB-ingang????)

Dat is het mooie van de AppleTv eigelijk ook. Je kan je foto’s op je mac blijven beheren en je hoeft alleen even (over het netwerk) te synchroniseren.
    Maar wat je wil is vanaf je mac (die op de eerste verdieping staat) de foto’s presenteren op je tv (die beneden staat) ? Is dat niet een beetje lastig presenteren?:)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hans

Dat “kopiëren naar de Apple TV” gaat vrijwel automatisch, net zoals het syncen van je iPod/iPhone.

Jouw Sony TV heeft een aantal HDMI ingangen waar je apparaten zoals de AppleTV, PS3 etc op aan kunt sluiten om je films en foto’s te bekijken.

Bijdrager
    Pieterr
    ”JaZ86″

Maar wat je wil is vanaf je mac (die op de eerste verdieping staat) de foto’s presenteren op je tv (die beneden staat) ? Is dat niet een beetje lastig presenteren?:)

Misschien dat het binnenkort wel min of meer zo kan (beneden dan, met je iPhone):

Apple reveals that they will be offering a free app on the App Store that allows you to remotely control iTunes in your home from your iPhone or iPod Touch. The application will presumably work under Wi-Fi to control playback of iTunes.

Bijdrager
    OMT-fan

Maar is de Apple TV die dan (via de USB-poort) aangesloten is op de TV draadloos verbonden met de Mac????

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hans

Maar is de Apple TV die dan (via de USB-poort) aangesloten is op de TV draadloos verbonden met de Mac????

De AppleTV sluit je via een HDMI kabel aan op je HD TV (niet via USB). En je gebruikt de fotoviewer van de AppleTV, niet van de Sony. En ja, de AppleTV is via WiFi draadloos verbonden met je Mac op de eerste etage.

http://www.apple.com/nl/appletv/features.html

Bijdrager
    OMT-fan

OK,

Ik ga eens kijken of dit niet de oplossing is voor mijn wens…..

Bedankt voor de info en als het werkt meld ik me weer!!!

Bijdrager
    Xserve

Moet je je foto’s niet gewoon op een USB-stick of USB-HD zetten en vervolgens op je TV bekijken? Waarom wil je dan een directe verbinding?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Xserve”

Moet je je foto’s niet gewoon op een USB-stick of USB-HD zetten en vervolgens op je TV bekijken? Waarom wil je dan een directe verbinding?

Waarschijnlijk om het iedere keer op een USB stick zetten van z’n foto’s te kunnen overslaan.
    Zoals hij zelf zei in zijn openingspost, heeft hij de USB-stick mogelijkheid al benut.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik wil dus gewoon regelmatig de complete (op de Mac bijgewerkte) iPhoto bestanden kunnen laten zien aan familie en dergelijke

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hans

OK, Ik ga eens kijken of dit niet de oplossing is voor mijn wens…..

Behalve een AppleTV zijn er overigens nog een boel andere apparaten die vergelijkbare functie’s bieden.
    Een aardig overzichtsartikel is http://www.bright.nl/uitlegparty-media-extenders

”Hans

Ik wil dus gewoon regelmatig de complete (op de Mac bijgewerkte) iPhoto bestanden kunnen laten zien aan familie en dergelijke

Voor wat jij wilt, voldoet de AppleTV uitstekend.

Bijdrager
    OMT-fan

OK, ik blijf toch een beetje Apple-gek, dus als de Apple TV alles biedt wat ik wil zal het daar wel op uitdraaien.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hans

OK, ik blijf toch een beetje Apple-gek, dus als de Apple TV alles biedt wat ik wil zal het daar wel op uitdraaien.

De voornaamste reden om geen AppleTV te kiezen is als je nog een oudere TV hebt die geen HDMI en/of Component ingang heeft, maar dat is bij jou niet het geval. Succes dus met je AppleTV alvast!

Foto’s bekijken op een oude SD CRT TV is trouwens sowieso niet zo fraai als je eenmaal gezien hebt hoe dat er op een HD TV uitziet…

Bijdrager
    OMT-fan

Ja dat is inderdaad een WERELD van verschil in kwaliteit!!!

Bedankt voor alle info.

Hans

Bijdrager
    Joid

Je kan in iPhoto een album maken en deze via een AppleTV presenteren. Geen probleem.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.