7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Thomasjwz

Foto's van iCloud library offline opslaan in Photos

Hi,

Ik probeer vanuit iCloud foto library fotos in mappen te zetten en dan daarna de foto’s uit iCloud library te verwijderen. Op de 1 of andere manier verwijderd photos dan ook meteen de foto’s in die map,,, Iemand enig idee hoe ik de foto’s in een offline album kan krijgen?

Als ik foto’s vanaf een camera of GoPro importeer dan kunnen ze wel alleen op de iMac komen zonder dat het naar iCloud wordt geupload.

Alvast bedank:)

Groet
    Thomas

Moderator
    Night

Systeemvoorkeuren > iCloud (2e optie uitvinken)

Bijdrager
    Thomasjwz

Hi bedankt voor je reactie maar dat lijkt mij niet helemaal de oplossing, want verdwijnen dan ook niet alle fotos die je wel in iCloud hebt?

Het idee is:

1. Foto’s in een map in de foto’s applicatie op de iMac zetten
    2. Foto’s verwijderen uit de iCloud foto library zodat er minder ruimte wordt gebruikt op de andere apparaten.

Als ik nu de foto’s uit de iCloud foto library in een map zet, en ze daarna verwijder uit de iCloud library dan verdwijnen ze ook uit de aangemaakte map. Ik wil dus eigenlijk dat er van die map een offline kopie wordt gemaakt zodat ik de fotos niet meer allemaal in de iCloud foto library hoef te hebben.

Alvast bedankt:)

Bijdrager
    digideon

Dat gaat alleen buiten de app Foto’s om, bepaalde foto’s offline bewaren binnen dezelfde iCloud foto bibliotheek zal niet werken. Dus ofwel je maakt een aparte Foto bilibotheek aan voor offline foto’s (dan kun je de app Foto’s blijven gebruiken, maar moet je wel switchen tussen 2 biblitoheken), of je maakt gewoon een map in de Finder aan waarin je offline foto’s bewaart.

Bijdrager
    Thomasjwz

Oke jammer, wel raar dat de foto’s die je importeert vanaf Gopro of andere camera wel gewoon in alleen de fotos applicatie met een album komen te staan. Deze worden nooit ge-upload naar iCloud,,,

Moderator
    Night

Je moet natuurlijk wel eerst zorgen dat je alle foto’s lokaal hebt ;-)

Bijdrager
    jdan

In iCloud is er een onderscheid tussen Mijn fotostream en iCloud-fotobibliotheek.
    Lees er hier alles over: https://support.apple.com/nl-nl/ht205743

In jouw geval lijkt het me bv. aan te raden de iCloud-fotobibliotheek uit te vinken op je toestellen (en niet op je iMac), en Mijn fotostream aan te vinken.
    Nadeel: je kunt je albums niet bekijken op je andere toestellen, maar dat wil je blijkbaar toch niet.

Lees er hier meer over … https://support.apple.com/nl-nl/ht204570
    o.a. Hoe schakel ik iCloud-fotobibliotheek op slechts één apparaat uit?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.