7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    MokumMac

Foto’s van een iPod halen

HELP!

Ik heb op schiphol, voor ik op vakantie ging, een iPod Video en een Camera Connector aangeschaft. Er stond dus nog geen muziek op en hij is niet in aanraking geweest met m’n Powerbook.
    Op vakantie heb ik een aantal keer m’n SD-kaart geleegd op de iPod.
    Nu ben ik thuis en probeer ik de foto’s met iPhoto te downloaden maar iPhoto herkent de bestandstypen niet. Hij ziet de foto’s dus wel degelijk op de iPod staan.
    Je kan ze ook van de iPod halen als je hem gebruikt als harde schijf maar dan worden de bestandstypen niet herkend. Ook niet op een Windows-PC.
    Volgens de gebruiksaanwijzing van de Camera Connector moet het mogelijk zijn om de foto’s te downloaden met iPhoto.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of hoe ik in ieder geval de bestanden kan converteren zodat m’n Powerbook ze wel kan lezen?

Groet Coen

Bijdrager
    KarelWillem

Vreemd. Ik heb daar geen problemen mee gehad.
    iPod aansluiten moet automatisch iPhoto opstarten en foto’s binnenhalen zijn.

Welke camera heb je gebruikt en in wat voor formaat schrijft die de foto’s weg?
    Heb je je SD-kaart vanaf de camera geleegd, of vanaf een card-reader?

Moderator
    unSOUND

Op je iPod zou een map moeten staan met de naam DCIM. Daarin hoort een map te staan met de een naam zoals bijvoorbeeld “100APPLE”, of “100NCD80″… staat daar niks in ?

Bijdrager
    Yaris

Als niets anders werkt kun je iPod Photo Liberator eens proberen.

Bijdrager
    MokumMac
    ”KarelWillem”

Vreemd. Ik heb daar geen problemen mee gehad.
    iPod aansluiten moet automatisch iPhoto opstarten en foto’s binnenhalen zijn.

Welke camera heb je gebruikt en in wat voor formaat schrijft die de foto’s weg?
    Heb je je SD-kaart vanaf de camera geleegd, of vanaf een card-reader?

iPhoto herkent de iPod, ziet de foto’s ook staan en vraagt of ze binnengehaald moeten worden. Vervolgens is hij een tijd bezig en dan wordt er gemeld dat de bestanden beschadigd of in een bestandsformaat staan die hij niet kan lezen.

Ik heb een panasonic lumix gebruikt (die wordt overigens niet door de Camera Connector ondersteund kwam ik later achter, maar het werkte dus nam ik aan dat het eraf halen ook wel moest lukken) en die heeft ze weggeschreven in *.JPG

Bijdrager
    MokumMac
    ”unSOUND”

Op je iPod zou een map moeten staan met de naam DCIM. Daarin hoort een map te staan met de een naam zoals bijvoorbeeld “100APPLE”, of “100NCD80″… staat daar niks in ?

Die mappen staan er inderdaad in, ik kan de foto’s ook op mijn bureaublad zetten, de eigenschappen wijzigen en dergelijke maar niets helpt

Bijdrager
    MokumMac
    ”Yaris”

Als niets anders werkt kun je iPod Photo Liberator eens proberen.

Ik heb het nu ook met deze software geprobeerd maar om een of andere reden wil het mijn iPod niet ontdekken…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.