9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    stefsegers

foto's van dropbox

Hey allen,

Ik wil misschien de nieuwe AppleTV 4 kopen omdat ik graag foto’s op TV van vakantie wil laten zien.
    De foto’s staan allemaal op Dropbox netjes in mappen.

Is er een app om dit te doen op de nieuwe AppleTV? Ik kon op Google nergens iets vinden daarover?

Bijdrager
    KarelWillem

In elk topic komt men met maar één oplossing: en dat is streamen vanaf je iDevice.

Voor de Apple TV lijkt er geen rechtstreekse mogelijkheid te zijn.

Misschien werkt het met VLC en Network Stream?
    Maar ik heb het idee dat je dan echt de links van individuele files moet gebruiken, en niet complete mappen kunt browsen.

http://www.cultofmac.com/406734/how-to-use-vlc-to-watch-any-video-on-apple-tv/

Bijdrager
    stefsegers

dank je wel karelwillem, wat bizar slecht! Op een simpele Samsung tv zit het ingebouwd.
    Zie het nut dus niet echt in van de ATV. Dat screamen betekend dus weer een apparaat extra. Gemiste kans!

Bijdrager
    gipsman

Heb even getest met een appletv2, oud ding dus, via een iPhone 5C en een ca. 5 jaar oude samsung tv.
    Als ik airplay activeer PLUS mirroring dan zie ik de dropbox foto’s. Niet fullscreen en geen slideshow.
    Zoals KW zegt dus: enkel via iOS.
    Maar ik heb natuurlijk niet die nieuwste ATV.
    Je kan natuurlijk de fotoos op een externe schijf zetten, die in de usb van de samsungtv pluggen en de remote van de tv gebruiken voor navigatie.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, alles kan.:) Maar erg handig is dat niet.

Bijdrager
    stefsegers

ga nu maar via Plex doen…. dat werkt op zich wel, maar heb daar niet speciaal de nieuwe Apple TV voor nodig.
    Ik was alleen benieuwd hoe smooth en snel Plex op ATV4 is?
    Op Samsung soms traag.

Verder hoeft er voor Samsung 9 vd 10x geen transcoding te worden gebruikt omdat de TV dit native aankan. Hoe zit dat met een ATV4?

Bijdrager
    wouter57

Met Plex kun je via deze app ook streamen. Zorg er dan wel voor dat Plex open staat op je Mac en dat je een goede verbinding hebt wat betreft WiFi.

Bijdrager
    stefsegers

Hi Wouter, dus weer een extra apparaat…

Ik heb inmiddels een Nvidia Shield Pro besteld. Dit is Plex Server + Client in 1 (en nog veel meer maar voor mij minder interessant). Je kan tegelijk 2 streams 4K transcoden. Dat kan ik met mijn NAS vergeten.

Bijdrager
    wouter57

Zelf doe ik het anders. Voor mijn werk moet ik soms overstappen naar Windows. Omdat ik bij aanschaf van ook een Samsung TV een beetje heb rond gekeken op hun site kwam ik Smart-view voor Windows tegen die ik maar eens geïnstalleerd heb. Ik moet zeggen dat het goed werkt. Bij Windows (Parallels) heb ik alle bestanden in handbereik en heb ik alleen mijn TV en Mac nodig meer niet.

Smartview

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.