10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    guidobandito

Foto’s uploaden vanuit Iphoto library van Iphoto 08

Ik heb net Ilife 08 aangeschaft. Harstikke leuk allemaal, maar het uploaden van foto’s op een site (een fotogallery) vanuit de Iphoto library blijkt ineens niet meer te kunnen.
    Kon je op de voorgaande sessie gewoon dubbelklikken op de library icon dan kwam in je in de mappen original en modified, maar dat lukt niet met de nieuwe icon van 08.

Ik heb al geprobeerd om het te omzeilen door eerst in de Finder via Ctrl + klikken en dan ‘Show package contents’ te kiezen. En vervolgens de mappen Original en Modified ergens anders neer te zetten. Uploaden ging daarna prima, maar dan kon Iphoto ineens later niet meer de foto’s vinden.

Weet iemand wat hier de oplossing voor is?

Bijdrager
    greatpetie83

De mappen verplaatsen is inderdaad niet zo handig, want dan ziet iphoto de foto’s inderdaad niet meer. Wat je wel kan doen is de desbetreffende foto’s te selecteren en dan exporteren te kiezen in iphoto en dan kan je de foto’s in elke gewenste map zetten en vervolgens uploaden.

Bijdrager
    guidobandito

Mmm, eerst exporteren. Daar dacht ik ook al aan, maar vind dat zo omslachtig.
    Zou er dan echt geen direkte manier voor zijn??

Bijdrager
    greatpetie83

het is selecteer en exporteer, dat zijn 2 handelingen, das toch niet zo moeilijk?

Bijdrager
    1984

Kun je de foto er niet gewoon afslepen van iPhoto’08 naar je bureaublad………..

Bijdrager
    guidobandito

Da’s waar, maar wel weer 2 meer. Je moet immers ook nog uploaden.
    Als je regelmatig meerdere foto’s wilt uploaden, dan merk je het verschil wel.

Bijdrager
    Eswip
    ”guidobandito”

Neem een .Mac abonnement..

Inactief
    Anoniem
    ”Eswip”
    ”guidobandito”

Neem een .Mac abonnement..

Een weer 100 euro dokken:?

Bijdrager
    Lutjemac

Hoi,

Ik gebruik iLife en iWork ’08.

In iWeb kies je onder de knop media en dan foto’s en daar staat de bibliotheek en van daaruit kan je de foto’s gewoon slepen naar je web pagina. werkt heel goed.

mvg LutjeMac

Moderator
    unSOUND

Open de map iPhoto Library, en sleep de map Modified en/of Originals naar het linkerdeel van een Findervenster… Klaar ben je.

Maa k er dan echter geen gewoonte van om in die mappen te gaan neuzen, want voor je het weet help je je iPhoto library om zeep, je zal niet de eerste zijn. ( en ook zeker niet de laatste ).

Veiligste optie is nog steeds om gewoon eerst je selectie qua foto’s te maken, en die naar je bureaublad te slepen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.