8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sfoleor

Fotos uit iPhoto library niet in Frontrow of op iPod

Wanneer ik in Frontrow mijn iPhoto library probeer te bekijken ontbreekt een groot deel van mijn fotos. De ontbrekende fotos zijn voor zover ik weet niet van een ander formaat of met een andere camera gemaakt dan de rest. Wanneer ik de fotos op mijn iPod wil zetten (via iTunes heb ik de optie aanstaan dat hij mijn volledige iPhoto lybrary synchroniseerd) wordt er ook maar een deel van mijn fotos op mijn iPod gezet (ik heb niet gechecked of het dezelfde fotos zijn die ontbreken in Frontrow en op mijn iPod maar ik ga ervan uit dat dit wel zo is). De photos zijn wel gewoon zichtbaar in iPhoto en op mijn harde schijf. Ik heb echt geen idee wat hier aan de hand is, kan iemand me helpen?

Voor de volledigheid ik heb een 1,83-GHz MacBook (sinds gister :bigsmile:) met alle software updates (ook de laatste iPhoto update dus). Hiervoor had ik een iBook G3 waar ik ook OSX Tiger en iPhoto 6 opdraaide en daar werkte alles prima, alhoewel ik niet weet of ik hier nog naar gekeken heb na de laatste updates. Ik weet dus niet of het aan mijn MacBook ligt of aan die updates of heel iets anders…

Bijdrager
    Nikita

Volgens de Apple site worden deze formaten ondersteund:

”Apple

Syncs iPod-viewable photos in JPEG, BMP, GIF, TIFF, PSD (Mac only) and PNG formats

Dus misschien een formaat van de foto die niet ondersteund wordt op de iPod?

Bijdrager
    Sfoleor

Al mijn fotos zijn in JPEG formaat, dus daar zou het niet aan kunnen liggen, bovendien kon ik voorheen wel al mijn fotos op mijn iPod zetten vanaf mijn oude iBook…

Bijdrager
    Nikita

Oh typisch. Verder alles op de hardeschijf van je Mac staan? Dan zou je ‘m kunnen proberen te herstellen met de iPod Updater. Dan wordt je iPod opnieuw ge├»nstalleerd.

Bijdrager
    Sfoleor

Ja, vreemd he. Ik zal het even proberen met de iPod updater, kijken of dat iets uithaalt. Maar het probleem zit dus ook in Frontrow, dus ik heb het idee dat het al ergens in iPhoto zelf misgaat.

Bijdrager
    Nikita

Maar als ze het in iPhoto wel gewoon doen… Staan alle foto’s in de map iPhoto Library onder Afbeeldingen? Ik heb nl. zo’n vermoeden dat m.n. Front Row niet direct iPhoto uitleest alswel die map waar de bieb staat.

Bijdrager
    Sfoleor

iPod updaten hielp niet, dus daar ligt het inderdaad niet aan. Mijn fotos staan uberhaupt niet in de iPhoto library map omdat ik de optie fotos naar iPhoto kopieren heb uitgeschakeld, de originelen van de fotos staan op een andere schijf partitie, maar dat geldt ook voor de fotos die wel in Frontow en op mijn iPod te zien zijn. Ik heb het altijd zo gedaan (fotos in een andere map dan de iPhoto library map), snap niet waarom het nu ineens niet werkt. Er zijn maar ongeveer 600 van de in totaal 5000 fotos zichtbaar in Frontrow en op mijn iPod. Misschien is de enige oplossing om toch gewoon met 1 partitie te werken en alle fotos in de iPhoto library te zetten…

Bijdrager
    Nikita

Goh vreemd hoor. Het zou misschien kunnen zijn dat FR de foto’s op de andere partitie niet zou zien, maar als alle foto’s daar staan, dus ook die wel herkend worden, tja… Mij een raadsel :sealed:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.