7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Witte Haai

Foto's uit iCloud verdwenen, na iOs herinstallatie met reservekopie

Hallo allemaal, Van de week had ik m’n iCloud opslag abonnement een upgrade gegeven; En iOs 12.1.4 op m’n Iphone 7 Plus opnieuw geïnstalleerd, incl de reservekopie die ik zojuist had gemaakt.

En sindsdien mis ik héél veel foto’s op m’n iphone.

Als ik even naar beneden doorscroll, zie ik daar nog wel de in mappen bewaarde foto’s staan. Maar de foto’s waar ik dat nog niet mee had gedaan, lijken dus helemaal foetsie te zijn.

Wie weet, hoe ik dit kan herstellen?

Inactief
    Anoniem

Zijn deze ontbrekende foto’s nog wel op een ander apparaat beschikbaar en zo ja, synchroniseert dat device onder dezelfde AppleID met iCloud ?

Het terugzetten van foto’s uit een backup kan een langdurig proces zijn. De foto’s zelf staan niet in de backup als foto’s, maar als (xml) verwijzingen.

U vermeldt niet hoe U de reserve kopie hebt gemaakt. In iCloud ?, met iTunes ?

En heeft U de goede reserve kopie wel terug gezet ?

Hier nog wat aanvullende informatie van Apple.

Bijdrager
    Witte Haai

De reservekopie had ik net voor de herinstallatie met zowel itunes, als met icloud gemaakt. Uiteindelijk de herinstallatie vanaf de imac met itunes gedaan.

Ik had hierboven ’n screenshot geplaatsd; Gehost op Photobucket, Tinypic, PostImage, en ImageShack. Maar geen van deze vier werkt echt mee…

Bijdrager
    McPim

Witte Haai op 22 februari 2019 om 22:06
    Ik had hierboven ’n screenshot geplaatsd; Gehost op Photobucket, Tinypic, PostImage, en ImageShack. Maar geen van deze vier werkt echt mee…

Gewoon ’n plaatje invoegen met het knopje werkt best goed. Dat dan weer wel 😉..

Inactief
    Anoniem

Misschien een overweging om de iCloud reservekopie terug te zetten ?

(voor zover de foto’s met iCloud werden gesynchroniseerd).

Bijdrager
    Witte Haai

<p class=”cite”>nnsa op 23 februari 2019 om 08:49</p>

Precies. Dat heb ik nu gedaan. Pfffhh… Ik ben gered…!

Thanx, so far…!  ;-)

Bijdrager
    McMeller

<p class=”cite”>nnsa op 23 februari 2019 om 08:49</p>

Als de foto’s met iCloud gesynchroniseerd werden, staan ze juist niet in de iCloud-reservekopie.

Waarschijnlijk is er overgestapt naar iCloud-synchronisatie en is de iPhone sneller gewist dan dat dit voltooid was.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.