16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Paulkwee

Foto's uit iCloud fotostream verwijderen

Hey allemaal!

iOS5 en iCloud zijn echt super!:)
    Maar nog wel even een kleine vraag erover. In mijn “foto-stream” staan vrij beschamende foto’s en die wil ik best wel verwijderen haha. Maar het probleem is dat ik niet zo 1 2 3 zie hoe ook niet met backspace of iets dergelijks.

Kan iemand mij hierover advies/tips geven?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Inloggen op icloud.com,
    na inloggen op je naam klikken (rechts bovenin) en in het venster dat dan geopend wordt op ‘geavanceerd’ klikken.
    Een druk op de knop ‘fotostream opnieuw instellen’ doet de rest:-)
    Helaas kun je geen individuele foto’s selecteren..

Bijdrager
    Paulkwee

ah dat is wel balen, want die functie had ik ook al gezien, maar ik wil de meeste ook wel weer houden:P

hopelijk vind iemand anders (als die er al is) nog een manier om ze individueel te verwijderen, toch bedankt!

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb nog geen Lion, maar je kan niet via iPhoto er foto’s uit verwijderen?

Bijdrager
    Ben271185

Nee, zelfs in iPhoto kan je geen foto’s verwijderen. Ik had, om Fotostream te testen, een foto van iPhoto in Fotostream gesleept en nu bestaat er dus geen enkele manier om enkel die foto er terug uit te halen.

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Ik kwam zojuist dit tegen, gebaseerd op het gegeven dat een foto maar 30 dagen in fotostream staat:

-Select photo in iphoto
    -Open Info’s of Photo
    -Change taken date of photo more than 30 days before.
    -Apply

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.. zal vanavond even kijken als ik thuis ben..

Moderator
    Mac Daddy

Dat kan misschien werken, maar is toch geen oplossing. Zeker niet, omdat dan ook je events in iPhoto niet meer op datum kloppen.

Ik vind het nogal raar dat je niet simpelweg een foto kan verwijderen. Op de iPhone kan ik de foto wel opslaan in de Camera Roll. Maar dus niet andersom. En net ook ontdekt dat je een foto van de iPhone ook niet naar Photostream kan sturen.

Het blijft dus oppassen met wat voor foto’s je de komende tijd neemt. Ik ga er dan wel vanuit dat Apple daar binnenkort een oplossing daarvoor bedenkt.

Bijdrager
    Rivellino

Liep tegen hetzelfde probleem aan. Heb het opgelost door op mijn iPhone naar:

– instellingen > Foto’s > Fotostream

te gaan. Daar optie ‘Fotostream’ uitgeschakeld en vervolgens weer ingeschakeld. Je krijgt een waarschuwingsmelding (alle foto’s worden verwijderd).

Deze route heb ik ook voor mijn iPad doorlopen.

Succes.

Bijdrager
    Rivellino

Aanvullend nog even; foto’s die je wilt behouden kun je opslaan in je fotomap. Zie opties wanneer je in je map Fotostream zit.

Bijdrager
    Paulkwee
    Rivellino op 14 oktober 2011

Aanvullend nog even; foto\’s die je wilt behouden kun je opslaan in je fotomap. Zie opties wanneer je in je map Fotostream zit.

Thanks (incl. je reactie van hiervoor) helaas is er dus geen makkelijke weg, maar dan weet ik in ieder geval een beetje hoe het moet. Hopelijk lossen ze dit wel op bij een update, want ik zie echt geen reden waarom we het niet gewoon zoals in je “filmrol” het ook individueel kan verwijderen.

Bijdrager
    joerske

Toch gek…ik heb op icloud.com mn fotostream keer verwijderd, ook op iphone en ipad…..en toc blijft de fotostream in iPhoto alles zichtbaar…..

Bijdrager
    jakeh

Ik vind dit echt heel erg slecht van Apple. Hoe dom kun je zijn om gebruikers te verbieden fotos te wissen? Onbegrijpelijk.

Bijdrager
    Paulkwee

Ja precies

Bijdrager
    HenriH

Ik heb de oplossing voor het verwijderen van alle foto’s uit fotostream, helaas niet voor losse foto’s.
    Je gaat naar instellingen icloud- fotostream
    Schakel fotostreamuit, je krijgt de waarschuwing dat al je foto’s van fotostream van je ipad verwijdert worden
    Ga accoord, schakel dan je ipad uit en weer aan, plus schakel fotostream weer in en fotostream is weer leeg.
    Succes.

Bijdrager
    bummenawt

ik heb de oplossing voor het verwijderen van alle foto’s uit fotostream, helaas niet voor losse foto’s.
    Je gaat naar instellingen icloud- fotostream
    Schakel fotostreamuit, je krijgt de waarschuwing dat al je foto’s van fotostream van je ipad verwijdert worden
    Ga accoord, schakel dan je ipad uit en weer aan, plus schakel fotostream weer in en fotostream is weer leeg.
    Succes.

Bijdrager
    keyboardboy

Er is met iOS 5.1 ook de mogelijkheid gekomen om foto\’s uit je fotostream te verwijderen. Dit is als het goed is ook geïntegreerd in de nieuwste update van iPhoto!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.