6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jazzvb

Foto's terughalen van camera

Hallo,

Ik heb een Canon 350D. Tijdens mijn vakantie viel het op dat de camera sommige foto’s niet meer liet zien. Dat werd steeds erger, totdat alle foto’s die ik had gemaakt ‘gewist’ waren. Aangezien het aantal foto’s dat ik kon nemen niet omhoog ging, vermoedde ik dat het een foutje was in de camera. Echter, nu ik de camera op de Mac heb aangesloten, laat hij nog steeds de foto’s niet zien. Ik heb ze niet gewist, dat weet ik zeker (anders zouden alle foto’s gewist zijn, maar er staan nog oude op).

Weet iemand of de foto’s echt weg zijn of dat ik ze middels software misschien terug kan halen?

Bedankt alvast,
    Jazz

Bijdrager
    Yaris

Gebruik Exif Untrasher. Heeft al meerdere mensen blij gemaakt, zie

Photo Recovery

Bijdrager
    Chorro

Dit is een heel goed rescue programma!

Bijdrager
    Pieterr

Krijg je ze ook niet te zien in Foto Lader (“ImageCapture”) ?

Bijdrager
    Dick de Roos

Of een goede cardreader kopen. Kost maar € 10,-
    En je kunt ook een per ongeluk gewiste geheugenkaart nog lezen met de juiste software.

Bijdrager
    jazzvb

Excuses voor de late terugkoppeling…

Ik kan de foto’s niet zien met Fotolader. Ook heb ik Exif Untrasher gedownload. Het probleem daarmee is dat de camera (Canon 350D) niet zichtbaar is in de Finder en (daarom?) ook niet in Exif. Ik had al geprobeerd om de foto’s middels een kaartlezer te bekijken maar ook dat ging niet.
    Nu heb ik de kaart in de kaartlezer gestopt, Exif geopend en nu heb ik ze weer!

Bedankt voor de tips.
    Jazz

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.