5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Donald D.

Foto’s terughalen na 30 dagen

Beste OMT-ers,

Heb helaas een aantal foto’s verwijderd die ik nog graag had gehouden. Het is langer dan 30 dagen geleden. Zelfs een half jaar geleden. Kan ik op mijn iMac of IPhone nog ergens deze foto’s op een of andere manier terughalen? Heb wel eens begrepen dat dat mogelijk is zolang ze niet op de harde schijf zijn overschreven!

vr.gr.

Donald D.

Bijdrager
    penseel

Met TimeMachine.

Bijdrager
    Donald D.

En als er, zoals in dit geval,  geen back-up is gemaakt op een externe harde schijf of TC?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dan niet. Na een half jaar is het heel waarschijnlijk dat die gegevens allang weer overschreven zijn. Op een iPhone sowieso onmogelijk, op een Mac zou je met DataRescue of DiskDrill trials kunnen proberen of je nog iets terugvindt. Zie hier voor een overzicht, het zal geld kosten als je de bestanden echt terug moet halen voor zover ze er nog zijn. De kans is heel klein, bovendien zullen de bestandsnamen vaak verminkt zijn of de files maar half of beschadigd aanwezig.

Bijdrager
    Brombeer

En, heb je voor de back-up van je toekomstige foto’s al een externe harde schijf op het oog? Dat is iets dat je tegelijk met een nieuwe computer zou moeten kopen, maar bij de meesten kan dat er op dat moment niet meer van af, en later denken ze er pas aan als het te laat is.

[spoiler]Ja, dat is mij ook ooit overkomen[/spoiler]

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.