14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    dame.blanche

foto’s terug op SD-kaart

Waarschijnlijk een héél domme vraag, maar hoe krijg ik (bewerkte) foto’s terug op mijn SD-kaart?
    Bedankt!

(heb trouwens iMac G5 met Tiger & Canon)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Hoe haal je ze ervanaf? Als je de camera aan je computer hangt en er verschijnt een “harddisk”-icoon op je bureaublad, dan zou je ze terug op de camera moeten kunnen krijgen door ze gewoon daarop te slepen, en ze in dezelfde map te zetten als de foto’s die er al opstaan.

Bijdrager
    dame.blanche

Ik had ook gedacht dat’t zo makkelijk ging gaan, maar als m’n camera is aangesloten vind ik die nergens terug…

Bij fotolader heb je ook alleen maar een “importeer op computer” functie…

Bijdrager
    Pjotr

Bij een aantal camera’s verschijnt er geen dick-icoon op het bureaublad. Zo doet mijn Kodak dat ook niet en mijn Sony wel. Een oplossing kan zijn een cardreader aan te schaffen. Kost ergens tussen de 10 en 90 euro, afhankelijk van merk en leverancier. Soms zelf gratis bij aanschaf van een telefoon met vergelijkbare kaart (Sony).

Bijdrager
    dame.blanche

Bedankt voor de tip!
    Heb toch ff ook de software die bij de camera geleverd is geopend, en daar staat toch een button, “import to camera”, maar blijkbaar kan je niet zomaar een .jpg op je SD-kaart zetten?

:?

Bijdrager
    Petje

Als jou camera geen tijdelijk station aanmaakt op het buroblad dan zou ik toch een kaartlezer aanschaffen. Deze zijn tegenwwoordig onder de 10 euro te krijgen bij de meeste computerwinkels.

Bijdrager
    RaDa

Ik heb zo cardreader. En onlangs probeerde ik de fotos van mijn vriendin haar SD-card te halen.

Maar ik kreeg een foutmelding, dat ik moest herstellen doen ofzo. Weet niet meer goed vanbuiten wat de foutmelding juist was, maar het ging dus niet:( .

Bijdrager
    SeaTrue

hier kan ik gewoon de foto’s van en naar mijn geheugenkaart ‘slepen’ omdat die op mijn bureablad als harde schijf komt te staan. Wel kan mijn toestel de bewerkte foto’s die ik erbij heb gezet niet tonen op het kleine schermpje….

Bijdrager
    dame.blanche

Ik dacht idd ook dat je je “bestanden” terug op je SD-card kon zetten en dat je ze dan niet persé kan zien op je schermpje… Maar blijkbaar lukt het bij mijn Canon helemaal niet…

Maar probleem ondertussen opgelost, ik heb ze maar ff op CD gezet…

Bedankt allen!

Bijdrager
    tumbadora

Bij sommige camera’s moet je even in het menu instellen dat je hem/haar bij het aansluiten als HD wilt laten weergeven, weet niet of dat bij jouw camera ook zo is….

Bijdrager
    Freek.

Klopt maar niet bij Canon. Als je je CF-kaart als HD wil tonen op het buroblad heb je een goede (liefst FW) cardreader nodig.

Maar goed… ik zit mezelf te herhalen. Onderwerp is het afgelopen jaar al een paar keer langsgekomen.

Bijdrager
    Jello
    ”Freek.”

Klopt maar niet bij Canon. Als je je CF-kaart als HD wil tonen op het buroblad heb je een goede (liefst FW) cardreader nodig.

Maar goed… ik zit mezelf te herhalen. Onderwerp is het afgelopen jaar al een paar keer langsgekomen.

liefst FW… hopla, daar zijn we weeral hé;)
    Geef mij toch maar een goede USB Card readers,
    veel data moeten die dingen toch niet verzetten, dus waarom opteren voor FW?

Moderator
    unSOUND
    ”Jello”

veel data moeten die dingen toch niet verzetten, dus waarom opteren voor FW?

Lees de topics eens waar die dingen besproken worden… een kaartje van 1 of 2 GB lezen gaat VEEL sneller met een FireWire Cardreader.

Bijdrager
    Freek.

Minimaal 1 of 2 GB per kaartlozing niet genoeg? Gaat fijn snel.

PS: hoezo “hopla daar zijn we weeral hé”. Ik zie de knipoog wel maar het klinkt toch een beetje alsof je vanmorgen met je lul tussen de deur hebt gezeten en alles nu zuurder smaakt dan wenselijk :)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.