5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Dédé

[Opgelost] Foto's systeembibliotheek

Beste mensen,

sinds enkele dagen krijg ik de melding “Foto’s kan de systeemfotobibliotheek niet vinden” wanneer ik de app foto’s wil openen. Keuzemogelijkheid is “open andere…”. In het keuzemenu staat enkel de externe harde schijf waarop de foto’s-bibliotheek staat. Vervolgens ga ik naar voorkeuren en duid deze aan als systeembibliotheek. Helaas wanneer ik de app afsluit en terug open dan krijg ik het witte venster “Nieuw in foto’s”. Telkens opnieuw.
    Foto’s negeerd dus mijn voorkeuren. Heb internet afgezocht maar de tips die te vinden zijn lukken bij mij niet. Voor de rest werkt de app zonder probleem, nieuwe foto’s importeren, in mappen plaatsen…
    De iMac is up-to-date, 27″ retina late 2015.
    Geniet van het mooie weer!!

Groet,

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    McMeller

Al eens een nieuwe bibliotheek aangemaakt, er desnoods een plaatje in gezet, die als systeembibliotheek toegewezen, daarna je eigen bibliotheek weer geopend, en die weer toegewezen?

Bijdrager
    Dédé

Dag McMeller, bedankt voor uw antwoord. Ik heb uw tip uitgeprobeerd met een nieuwe bib op de iMac maar ook dit werkte niet. Maar zo bracht je mij ertoe om mijn bibliotheek op de externe harde schijf te dupliceren. Was niet zo veel, 40 GB in enkele minuutjes. En nu doe ie het met de kopie wel. Dus van harte bedankt!

Dédé.

Bijdrager
    Beech

En als je dit had geprobeerd ?

Bijdrager
    Dédé

Heb ik inderdaad ook geprobeerd. Alleen lukte dit niet omdat foto’s geen bibliotheek vondt. Ik moest eerst via “kies andere…” mijn bibliotheek aanduiden en instellen als systeemfotobibliotheek. Maar als ik de app terug afsloot waren de voorkeur instellingen foetsie. Option + command werkt (denk ik) alleen als de bibliotheek herkend wordt. Bedankt voor uw bericht, Beech. Geniet van het weekend…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.