6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ydg

Foto's synchroniseren in OSX ML Contacten met GMail Contacts

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe MacBook Pro Retina (basismodel, overigens fan-tas-tisch apparaat) met daarop Mountain Lion. Ook heb ik een GMail account. De synchronisatie met Mail werkt uitstekend, en met het programma Contacten (vroeger Adresboek) werkt het ook. Echter, in mijn GMail contacten lijst heb ik bij ieder contactpersoon een afbeelding. In Contacten staat er slechts bij enkele contacten een afbeelding, en die zijn nogal verdeeld. Alsof Contacten willekeurige contacten kiest waarbij hij de afbeelding synchroniseert. Weet iemand of het mogelijk is om dit euvel verholpen te krijgen?

Bijdrager
    MauritsBD

Misschien als je via een iOS apparaat je GMail koppelt en vervolgens laat synchroniseren met je laptop.

Bijdrager
    ydg

Het probleem is dat ik geen iOs apparaat tor mijn beschikking heb nu… zou er geen fix voor zijn in de instellingen o.i.d.?

Bijdrager
    MauritsBD

Heb gekeken maar kan tot zover niets vinden, maar ik heb misschien wel een oplossing voor je via een omweg. Je hebt OSX Mountain Lion op je mac dus je kan een beta installeren van de Facebook intergratie. Als je dat hebt gedaan laat je je Facebook contacten synchroniseren en heb je ook alle afbeeldingen..

Installeer dit pakket op je mac en ga vervolgens naar mail accounts in je instellingen om je Facebook account te activeren.

http://cl.ly/1Z0e0G041C3B

Bijdrager
    ydg

Maurits dankjewel voor je reactie. Nu heb ik alle facebook contacten, alleen staat daar niet bij iedereen een nummer. Toch werken de plaatjes in die lijst wel, waarvoor dank:)

Bijdrager
    MauritsBD

Als je dezelfde mensen op facebook en gmail hebt zullen er waarschijnlijk dubbele contacten in je lijst staan. Ga daarom naar Contacten -> Kaart -> Zoek dubbele vermeldingen. Alle dubbele contacten zullen dan worden samengevoegd waardoor alle informatie van je G-Mail in een kaart word gezet met de contacten van je Facebook.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.