7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Hans60

Foto's start niet op.

Het programma Foto’s op mijn iMac start niet meer op. Dwz: het sluit zichzelf na 5 seconden vanzelf weer af. Ik heb de volgende acties uitgevoerd, echter zonder resultaat:
    Ik heb de fotobibliotheek hersteld, een schijf EHBO uitgevoerd, twee virusscanners en een anti malware programma eroverheen laten lopen. Uiteindelijk heb ik geprobeerd, via Time Machine, Foto’s terug te zetten en zo opnieuw te installeren ten einde de fout te herstellen, maar kreeg slechts de melding dat Foto’s een onderdeel van OS X was en dat dit daarom niet terug te zetten is.
    Logischer wijze zou ik hieruit kunnen concluderen, dat als ik het besturingssysteem opnieuw installeer, het probleem met Foto’s hersteld zou moeten worden. In mijn geval zou dat betekenen: opwaarderen naar MacOS Sierra.(?)
    Voordat ik me hiermee misschien in de vingers snijd, heb ik de volgende vragen:
    – [ ] Kan ik het probleem herstellen door OS X opnieuw te installeren?
    – [ ] Is opwaarderen naar Sierra dan voldoende?
    – [ ] Moet ik een backup maken?
    – [ ] Is er een eenvoudigere, misschien veiligere, manier om Foto’s te herstellen?

Bijdrager
    Blieper

Je kunt altijd opstarten met Alt ingedrukt en het systeem opnieuw eroverheen zetten.

Backup heb je toch op je Time Machine?

Ik had ook problemen en heb het opnieuw laten installeren en toen was het goed.

Wat je eerste nog kunt proberen is een nieuwe account aanmaken en kijken of het daar ook gebeurd…

Of je Library herstellen:
    Druk de cmdÔîś + optionÔîą toets samen in en open dan FotoÔÇÖs voor OS X.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Blieper.

Bijdrager
    Hans60

Dankjewel, maar jouw methode lukte helaas niet.
    Ik heb nu Sierra ge├»nstalleerd en Foto’s werkt weer prima!
    Echter…..
    Nu sluit de computer niet meer af.
    Ik moet nu na het afsluiten de aan/uit knop ingedrukt houden om de computer definitief af te sluiten.
    Weet jij of er meer van dit soort problemen bekend zijn met Sierra?
    En weet jij hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    Blieper

Ik had ook de PRAM gewist en toen Sierra geïnstalleerd en had inderdaad ook problemen met het afsluiten.

Ik heb daarna nog een keer opnieuw Sierra eroverheen ge├»nstalleerd en nu is het goed…

Sterker nog, ik had een hele schone installatie gedaan en toch ging het niet goed daarna, dus ik weet het ook niet. Maar verwacht in de update dat er wel het een en ander is verholpen.

Bijdrager
    Hans60

Dankjewel Blieper.
    Mijn systeem werkt na de tweede keer Sierra installeren weer optimaal.
    Ik kan weer vooruit. Top.

Bijdrager
    Joid

PRAM gewist?

Bijdrager
    Blieper

Pram gewist jah, ik had van te voren ook nog een hakkefietje en bij Apple op de site stond dat ik de PRAM moest wissen. Heeft niets met het systeem te maken, maar ik had het bewust van tevoren gedaan. Vind je het erg dan?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.