4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mosgroen

Foto's sorteren in foto's app

In iPhoto was het mogelijk een groep foto’s titels te geven die op een volgend waren, bijv 2015-001, 2015-002, 2015-003 etc. In de foto’s app kan ik die mogelijkheid niet meer vinden. Is het dus ook niet meer mogelijk?

Graag jullie hulp

Bijdrager
    djleon97

denk niet dat het nog mogelijk is. Gewoon albums aanmaken als je ze wil groeperen.

Bijdrager
    Mosgroen

Zie mijn vraag. Albums aanmaken is geen probleem, maar hoe krijg ik de ze getiteld 2015-01, 2015-02, 2025-03 etc.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je kunt foto’s titels geven, maar volgens mij niet zo dat ze automatisch opeenvolgend genummerd worden. De makkelijkste manier om zo’n nummering te krijgen is denk ik om alle betreffende foto’s te selecteren en ze dan dezelfde titel te geven (in het infovenster, ⌘i) maar alleen dat deel van de titel dat allemaal hetzelfde is; daarna kun je met de hand het nummer toevoegen. In jouw voorbeeld selecteer je dus de foto’s, geef je ze allemaal de titel „2015-” en daarna typ je er bij elke individueel een nummer achter.

Ik vraag me wel een beetje af waarom je dit wilt doen, trouwens. Als het is zodat je ze kunt exporteren met die naam, dan kun je ze bijvoorbeeld ook opeenvolgend genummerd maken in het export-venster.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.