6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bennie

foto's slepen vanuit Aperture

Hallo allemaal,

In Aperture heb ik allemaal foto’s staan die ik in een fotoboek wil zetten.
    Ik wil echter eerst een aantal foto’s bewerken in photoshop o.i.d. Ik heb deze foto’s vanuit Aperture gesleept in een mapje op mijn bureaublad om ze na bewerking weer terug te zetten in Aperture.

Mijn vraag is nu: Wanneer ik een foto sleep vanuit Aperture naar het mapje. Gaat de foto dan in kwaliteit achteruit?

Alvast bedankt voor jullie talrijke reacties:D

Vriendelijke groet,
    Ben

Bijdrager
    Afroman

Als je ze sleept krijg je enkel de Version. Je moet de masters(originele) of de versions(bewerkte/huidige versie) exporteren. Dan kan je ze wel in de volledige grootte bewerken.

Hoewel je bij de preferences van Aperture ook in kan stellen dat Photoshop de externe bewerker is.

Bijdrager
    Ir.Bob

Wat Afroman bedoelt te zeggen is dat als je ze sleept je alleen de ‘Preview’ krijgt. Dat is een JPG beeld, die in de meeste gevallen geen hoge resolutie heeft. Welke resolutie precies staat in de voorkeuren van Aperture.

Hoe dan ook is de kwaliteit van de preview lager dan van de originele RAW-master.

Bijdrager
    friesappeltje

Je kunt ook (in de Aperture voorkeuren) aangeven dat je bewerkingen in een extern programma wilt doen. Daar kun je dan bijvoorbeeld ook kiezen dat je dit met Photoshop wilt doen.
    Ik zit nu op mijn werk (achter een grrr pc), kan je daardoor nu ook niet precies vertellen waar dit zit.

Bijdrager
    bennie

Hallo Allemaal,

Hartelijk dank voor de suggesties!
    Ik heb ook gevonden waar je het in kan stellen dat er in een extern programma bewerkt moet worden: Voorkeuren > exort > external photo editor.

Groetjes,
    Ben

Bijdrager
    Yggdrasil

Inderdaad en mocht je slechts 1 foto willen exporteren kun je gewoon de foto selecteren en cmd + shift + E doen + Enter. Dit gaat ook vlot;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.