2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    wacon

Foto's / Photos 'Gloed' slider weg onder 10.10.5 Yosemite

Als fotograaf gebruik ik meestal andere software. Echter uiteindelijk toch eens aan de slag gegaan met Foto’s / Photos.

Al mijn Macs draaien intussen onder OSX Sierra. Behalve één MacBook die onder 10.10.5 Yosemite draait. Onder Yosemite
    is echter de slider ‘GLOED’ te terug te vinden of zichtbaar??? Juist een functie die veelvuldig gebruikt wordt.

Omdat ik ook vaak gewone kiekjes in raw fotografeer, blijkt Photos met de ‘auto-correctie’ setting toch wel behoorlijk
    goede resultaten op te leveren. Nog een kleine handmatige tweak en de resultaten verbaasden mij. Sneller resultaat dan
    verwacht.

Verder nog veel zaken die missen aan Photos. Zoals batch bestandsnamen veranderen. Meta data info uitvoeriger en in een
    batch kunnen invullen. Spijtig want met deze zaken aan boord is het best een handig programma om bv vanop locatie
    wat beelden snel te optimaliseren en dan door te sturen.

Bijdrager
    wacon

Jammer geen reacties zo ver…

Zelf verder gezocht. Onder Yosemite blijken enkele functies van ‘Foto’s’ niet beschikbaar…. Bizar!!

Extensies gebruiken in ‘Foto’s’ en de ‘Gloed’ slider blijken/lijken alleen onder Sierra te werken.
    Foto’s vraagt nu niet heel veel de computer en waarom dan dergelijke functies weglaten.

Al mijn Macs draaien intussen wél op Sierra. Behalve een nog goede MacBook van eind 2008. Daar zit
    intussen wel een 525 SSD in en prima laptop voor algemene klusjes nog.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.