3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Willumpie

Foto's organiseren in mappen en albums?

Hoe kan ik een selectie foto’s als nieuw album toevoegen aan een map?

Voorbeeld:
    Ik heb de volgende mappen:
    – Piet
    – Klaas
    – Kees -> in deze map heb ik een map ‘werk’ en een map ‘privé’

Als ik een selectie foto’s ergens aan toe wil voegen, kan dat steeds alleen maar aan het einde van de ‘boom’ zeg maar. Bijv. in die map werk of privé. Maar niet aan de map Kees… Bij het maken van een nieuw album kan ik niet kiezen waar deze terecht komt, die komt dan altijd aan het begin van de ‘boom’ terecht.
    Het lukt me maar niet om deze selectie als nieuw album toe te voegen aan bijv. privé of Kees

Zie ik iets over het hoofd, of kan dat gewoon niet? En zo niet hoe krijg ik dan dat album alsnog in zo min mogelijk stappen in de juiste map?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Willumpie.

Bijdrager
    koen

Probeer het eens met trefwoorden en slimme mappen.

Sommige foto’s geef je dan het trefwoord ‘Piet’, sommige foto’s ‘Klaas’, sommige foto’s ‘Kees’, sommige foto’s ‘Kees’ en ‘werk’, en sommige foto’s ‘Kees’ en ‘prive’. Dan kun je ze snel vinden via slimme mappen. En dit is erg flexibel, je kunt bijvoorbeeld ook ‘werk’ en ‘Piet’ foto’s hebben. Of ‘Klaas’ en ‘vakantie’, etc, etc.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  koen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En als het gaat om namen van personen, gebruik dan (ook) de functie Gezichten. Op die manier kun je bijvoorbeeld een slimme map maken die alle foto’s laat zien met trefwoord „uitstapje” waarop zowel Piet en Kees staan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.