6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ermo

Foto's opslaan tijdens vakantie in iCloud

Met alle GB’s die je tegenwoordig gratis kan krijgen (iCloud, LiveDrive, SkyDrive. Dropbox etc.), vroeg ik me af of iemand misschien een handige en makkelijke manier weet om de foto’s van een digitale spiegelreflex daarheen te uploaden. Wij gaan naar Amerika en helaas is mijn Canon 400d nog voorzien van een dikke CF-kaart. dus uploaden via de iPad/iPhone is volgens mij geen optie…

ik kan natuurlijk extra geheugenkaartjes kopen maar misschien kan het ook op deze wijze…

Moderator
    Poezenbeest

Als je al een manier kan vinden om die CF-kaart aan je iPhone of iPad te koppelen, dan is het makkelijk om iCloud te gebruiken. Vanaf elk wifi-netwerk kan je dan namelijk zonder extra kosten eindeloos uploaden. Nou ja, tot je iCloud vol zit natuurlijk.

Bijdrager
    ermo

ja, dat dacht ik ook. sterker nog bij dropbox kun je onbeperkt foto’s opslaan….zou ideaal zijn. Misschien mijn canon verkopen en een nieuwe met modernere geheugenkaartjes kopen;-)

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt je Canon 400D via USB aansluiten op je iPad, als je de Camera Connection Kit hebt.
    http://store.apple.com/nl/product/MC531ZM/A
    Daarmee kun je de foto’s van je camera in je Photo Library op de iPad zetten.
    Vervolgens kun je in de iPad SkyDrive of DropBox app de foto’s uploaden naar de Cloud.

Bijdrager
    ermo

prima idee! tnx!

Bijdrager
    Nikita

Hou wel rekening met de uploadsnelheid ter plaatse. Kan vies tegenvallen, t.o.v. de snelheden die wij in Nederland gewend zijn. Zeker als je in RAW schiet, kan het soms uren en uren duren voor je foto’s online staan…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.