12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    stoef

foto’s op websites

ik zit op een aantal forums waar ik wel foto’s op kan zetten, maar ze mogen niet groter zijn dan 50 kb.
    ik verklein mijn foto’s altijd met iphoto, maar is er een programma waar het makkelijker mee gaat?

het is altijd gokken en dan maar kijken of ik niet boven de 50kb kom.

in iphot is het gewoon wat omslachtiger, ik zoek dus wat makkelijkers.

wie kan me helpen.

liefst een prog. wat goed en goedkoop is.

stoef

Bijdrager
    aerosoul

tsjah.. ik gebruik altijd photoshop..(kan je heel goed foto’s mee verkleinen..) en ik zet ze dan op m’n eigen website (zonder limieten)…

Als je zoveel foto’s op internet wil zetten..waarom dan niet gewoon ’n eigen hostingpakketje?! hoeft helemaal niet veel te kosten.

Bijdrager
    stoef

ze gaan als bijlage in het forum.

foto’s boven 50kb worden niet geplaatst.

stoef

Bijdrager
    dimelot

Dit is een beetje vreemd wat ik ga zeggen, maar het zou weleens kunnen helpen en misschien blijven ze onder de 50kb.

In Mail (gratis dus) kan je de bijlage verkleind versturen. Je stuurt jezelf dus een mailtje met de bijlage’s en rechtsonderin kan je de bijlage verkleinen. Daar staat Formaat afbeelding: werkelijke grootte.
    En werkelijke grootte kan je veranderen in Klein.

Ik weet niet zeker of hij kleiner of gelijk word aan de 50kb, maar het is zeker het proberen waard. Vooral omdat het gratis is

Off topic: Het leuke is wanneer je een pdf bijvoegd en je verkleind het bestand dat het een jpg word.

Bijdrager
    Macs

Voor mijn foto’s te verkleinen gebruik ik meestal photoshop. Wanneer het om véééél foto’s gaat (bijvoorbeeld voor op mijn website), dan gebruik ik “JetPhoto Studio

Moderator
    Night

Gewoon even op MacUpdate.com kijken, je keuze maken en downlaoden. Er zijn verschillende freeware oplossingen die aan jouw wensen voldoen.

Bijdrager
    wacon

http://www.iconus.ch/fabien/smallimage2/

Gebruik ik met grote regelmaat. Je kan zelf kiezen of je bepaalde profielen ed er in laat zitten. Let op is niet om de afmetingen van een foto te verkleinen, wel het bestand zelf.

Bijdrager
    steene

je verkleint de afbeelding wat, slaat met save for web en dan is alles goed…

waarom andere progs voor gebruiken? photoshop heerst gewoon.

Bijdrager
    appletick

het allersimpelst: maak een action aan in photoshop incl. saven.
    kun je met 1 knop alle foto’s exact hetzelfde maken en bovendien ook over een tijdje andere foto’s als je je site bijv. update.
    hoe dat precies met die actions gaat vind je hier wel ergens op het forum terug.

Bijdrager
    Tinnieman

ook lekker…iemand komt met een simpele vraag en hullie komen met een stuk software die rond de duizend euro kost….:?

er zijn inderdaad genoeg freeware oplossingen die je gewoon met google kunt vinden of op sites als macupdat en dergelijke

Bijdrager
    appletick

oeps ik las photoshop ipv iphoto :innocent:

dan zijn er wel andere opties ja

Bijdrager
    iMac-er

Ik weet dat deze draad een oude is, maar heb het gevonden door zoek actie uit te voeren :D .

Kan men met laatste versie van iPhoto niet direct foto’s op internet publiceren waarbij het formaat automatisch aangepast wordt, bijvoorbeeld zoals Picasa doet bij Windows PC? Zo ja, hoe doe ik dat?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.