21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    JTD

foto’s op Ipod Touch; Hoe?

Dag mensen,

Ik heb geen iPod en eigenlijk hoef ik ook geen iPod vanwege de muziek functie. Vroeger ook nooit een walk/discman gehad, want die muziek rechtstreeks in mijn oren vond ik niet prettig.

Ik ben dus een complete n00b op het iPod gebied.

Toch denk ik erover om een iPod Touch aan te schaffen en dan niet vanwege de muziekfunctie, maar meer vanwege de computerfuncties (e-mail, internet) in zakformaat en de foto opslagmogelijkheden.

Nu dan mijn vraag:
    Hoe zet je de foto’s op de iPod. Gaat dat alleen via de compu, of kan dat ook met een cardreader aan je Pod en dan downen maar?

ThnX voor jullie tijd, alvast.

Joris

Bijdrager
    Melle

Hmmm. Gaat natuurlijk via iTunes (foto’s uit iphoto). En dat gaat zo eenvoudig, dat ik mij daar geen vragen zou over stellen.

Als je die touch hebt, zal dat zichzelf volledig uitwijzen. Foto’s is echt basis en eenvoudig.
    Meestal krijg je eigelijk vragen over agendafuncties en internet enzo als mensen een touch willen aanschaffen voor zakelijk gebruik.

Via een cardreader gaat dat volgens mij niet… Maar ik heb mij dat ook nog nooit afgevraagd of geprobeerd…

Bijdrager
    Genius

Kan allebei, er zijn ipod cardreaders. Je ipod touch kan de meest standaard beeldbestanden wel afspelen.

Als je hem als imagetank voor je slr wilt gebruiken, kun je beter iets anders kopen. RAW bestanden worden bijv. niet ondersteund.

De beste manier om foto’s op je ipod te plaatsen is door ze te syncen via itunes. Gewoon je bestanden in een mapje plaatsen of in iphoto en syncen maar.

Bijdrager
    MacBoot

Als je de iPod aansluit en naar iTunes gaat om vervolgens op het tabje voor foto’s te drukken. Kun je daar aangeven met welk programma je foto’s wilt synchroniseren. Nu weet ik niet of je een Mac of PC hebt, maar op een Mac kan dat via iPhoto en Aperture. Op de PC heb ik geen idee met welke programma’s dat kan.

Bijdrager
    JTD
    ”Genius”

Kan allebei, er zijn ipod cardreaders. Je ipod touch kan de meest standaard beeldbestanden wel afspelen.

Als je hem als imagetank voor je slr wilt gebruiken, kun je beter iets anders kopen. RAW bestanden worden bijv. niet ondersteund.

Das wat ik bedoel.
    Kijk ik zoek het in gemak. Een imagetank is mij te duur en kan alleen fungeren als…imagetank. Een paar losse CF kaartjes kosten geen drol meer (4GB voor 30 euro…).
    Een labtob is mij te groot en te duur. Ik zoek een tussenweg die makkelijk mee te nemen is en die beide functies heeft.

Ik wil namelijk, in het buitenland, op de hoogte blijven van mijn mail (freelancer, dus altijd bereikbaar…). Die moet ik dus kunnen checken.
    Ook wil ik, als de nood aan de man is en mijn totaal 15Gb aan schijfjes vol zijn toch even een schijfje leeg dumpen op, nou bijvoorbeeld de Touch.

En wat bedoel je met RAW niet ondersteund. Kopieren op de Touch kan dat dan wel? Maar laat ze niet zien?

Natuurlijk is een Touch ook gewoon fun!

Joris

Bijdrager
    Genius

Een labtop? Is dat een mobiel laboratorium ofzo?

CF kun je sowieso vergeten, voor zover ik het weet zijn er alleen SD readers op de markt…

Je kunt voor photobackups echt veel beter een imagetank kopen! Veel betrouwbaarder en veel sneller (heb gehoord dat het uploaden via een ipod sd-reader gruwelijk langzaam gaat). Image tanks kosten ook niet zo heel veel meer tegenwoordig. En als je je touch voor internet wilt gaan gebruiken kun je beter een iphone kopen. Of je moet een hotspots abo nemen o.i.d.

Bijdrager
    Yaratje

Om een beetje een overzicht te krijgen van hoe het allemaal moet, heb ik even een screenshot voor je gemaakt:D

Bijdrager
    JTD
    ”Genius”

Een labtop?

Ik schreef:

labtob. Als je dan citeert, doe het dan goed..gnagna:D

Okay…een laptop, dan…
    Wel balen dat er alleen SD readers zijn.

Enfin, een iPhone is mij met abo gewoon te duur. Zoveel bel ik nu ook weer niet. En bellen in het buitenland is (nog steeds) schreeuwend duur.
    Wifi bij elke Mac (als in Donalds) met een koppie koffie erbij is natuurlijk heerlijk. En dat heeft de Touch toch: WiFi

@Yaratje:
    Dat iTunes verhaal ken ik idd wel. Het gaat er mij om dat ik op locatie (zonder Apple compu) foto’s kan dumpen op bijvoorbeeld de Touch.

Joris

Bijdrager
    KarelWillem

Er is vooralsnog (nog steeds?) GEEN mogelijkheid om je camera of een cardreader aan je iPod touch te hangen.

Dat kun je dus vergeten. De software voorziet er ook niet in. Want alle foto’s die naar de iPod touch gaan worden verkleind.

Bijdrager
    JTD
    ”KarelWillem”

Dat kun je dus vergeten. De software voorziet er ook niet in. Want alle foto’s die naar de iPod touch gaan worden verkleind.

Dat doet de software van de computer, toch? Dus Aperture, Elements etc. Niet de iPod zelf, dacht ik.
    De compu ziet de iPod wellicht wel als externe HD. In dat geval kun je er toch data opzetten?

Enfin, als ik er geen foto’s op kan zetten met de cardreader of rechtstreeks van de cam af dan houd het al op voor mij. Ik dacht twee vliegen in 1 klap te kunnen slaan.

Jammerrrr. Dan maar een Air kopen… :satisfied:

Joris

Bijdrager
    Genius

Gebakken lucht?

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt de iPod toch wel rechtstreeks benaderen met diverse programma’s.

Maar in het geval van een cardreader heb je daar niet zoveel aan.

Het is ook heel vreemd dat niemand hier nog iets voor gemaakt heeft. Of ik moet iets gemist hebben.

Bijdrager
    JTD
    ”Genius”

Gebakken lucht?

Precies, zo’n Air heb ik nu ook weer niet. Nee, never een macbook air. Luchtkastelen bestaan niet.

@KarelWillem,
    Het lijkt mij ook een gemiste kans. Wellicht in de nabije toekomst. Voor tijdelijke opslag is 32 Gb, wat mij betreft, genoeg. En dan ook nog al die andere handige features erbij zou het het een heel handig ding zijn…voor mij. maar ja, Apple maakt niks speciaal voor mij, natuurlijk.

Joris

Bijdrager
    KarelWillem

Als het er na een hele generatie iPod touch 1 nog niet is, zal het bij een generatie 2 ook wel niet komen.

Dat is een beetje mijn ervaring.

Bijdrager
    JTD
    ”KarelWillem”

Als het er na een hele generatie iPod touch 1 nog niet is, zal het bij een generatie 2 ook wel niet komen.

Dat is een beetje mijn ervaring.

Ik mail Steve wel even…

Bijdrager
    error
    ”jtd”
    ”KarelWillem”

Dat doet de software van de computer, toch? Dus Aperture, Elements etc.

Nee, dat doet iTunes.

Mailadres van Steve Jobs is overigens [email protected]

Bijdrager
    Pieterr

Overigens is ook hier al eerder een draadje over geschreven: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=130298

Bijdrager
    JTD
    ”error”
    ”jtd”
    ”KarelWillem”

Dat doet de software van de computer, toch? Dus Aperture, Elements etc.

Nee, dat doet iTunes.

Mailadres van Steve Jobs is overigens [email protected]

Thnx voor het mail adres. Ik heb echter een ander van hem gekregen…:wink:

iTunes is toch ook software op de computer. Ik bedoelde daarmee dat het verkleinen van de foto’s niet op de iPod gebeurd. Dat zou namelijk betekenen dat elke foto die dan op de iPod komt meteen verkleind wordt. Als iTunes dat doet dan gebeurd er niks met bestanden die je eventueel zonder iTunes op je iPod zet.

@error
    Ja, ik kan me best voorstellen dat er al een draadje was, ik heb de eerste 4 pagina’s bekeken en kon het zo gauw niet vinden. Dat is het nadeel en charme van een forum: veel FAQ

Joris

Moderator
    Rivanov

Met Air Sharing kun je je iPod toch als externe disk gebruiken. je kunt dan via WiFi alle bestanden overzetten.
    Maar je moet dan wel de beschikking hebben over een computer.

Bijdrager
    Genius

Als je toch een computer nodig hebt, dan kun je net zo goed itunes gebruiken. Geeft niet echt een antwoord op de vraag van TS.

Een ipod Touch is geen optie: Voldoet gewoon niet aan zijn wens. Voor beeldopslag zonder tussenkomst van een apple/PC moet je gewoon een imagetank hebben.

Moderator
    Rivanov

Wanneer je foto’s via iTunes op je iPod zet, worden ze verkleind. Met Air Sharing kun je gewoon ongecomprimeerde bestanden erop zetten.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.