10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Free_ltd

Foto's op iphone

Geachten,

Zit met een vraagje waar ik nog geen oplossing voor heb.

Ik ben sinds een jaar ongeveer overgeschakeld naar de foto app en werkt allemaal schitterend. Echter stonden er nog foto’s op mijn toestel en die wil ik eraf. Maar dat blijkt niet meer zo direct te gaan. Telkens ik hem aan de mac hang, opent de foto app en krijg ik een blad met nieuw te importeren foto’s en welke al zijn geimporterd. Volgens mij wil dat dan zeggen dat die foto’s nog op de iphone staan.

Twee weken terug de iphone volledig gewist en opnieuw opgebouwd voor eens een fris toestel te hebben. Nu stak ik hem van de week in, en weer foto’s die erop staan. Het zijn er maar een paar, en dat neemt niet veel ruimte in beslag.

Maar nu ook mijn vrouw haar mac zo ingesteld en dacht van de week de foto’s te importeren op haar toestel en dat zijn er nog 4800 stuks. En deze nemen zomaar even 14gb in beslag en ik weet niet hoe ik ze eraf moet krijgen. Naar haar mac importeren, geen probleem. Zowel via de foto app, als met fotolader.

Maar als ik dan een dag later hem weer in plug, komt er weer hetzelfde te staan van 4400 reeds geimporteerde fotos en een 400-tal nieuwe.

Dacht ooit mijn aan de pc te hangen van het werk en ze handmatig te wissen, maar dan krijg ik een foutmelding. Dus zo gaat het ook niet.

Iemand een idee om ze er toch af te krijgen?

Thanx.

Bijdrager
    tarun

Op je iPhone heb je rechtsonder Albums staan. Daar heb je dan bovenaan de Filmrol. Kies Selecteer om de foto’s de selecteren die je wilt verwijderen.

PS: Je kan door te slepen een hele serie selecteren.

Bijdrager
    Free_ltd

Dat is het m net. Er is geen ‘filmrol’ meer eens je met de icloud bibliotheek werkt. Van de nieuwe foto’s weet ik dat wanneer er wifi is dat hij ze naar icloudbib verplaatst en dan direct gaat wissen op mijn iphone. Maar het gaat enkel nog over oude foto’s die er nog opstonden voordat ik overschakelde naar de icloud bib.

Bij albums staat:
    Alle fotos
    Selfies
    Panorama’s
    Video’s
    Onlangs verwijdered
    -Alle aangemaakte mappen met daarin de albums.

Bijdrager
    tarun

OK, iCloud. Dan zijn toch al je foto’s met iCloud gesynchroniseerd en valt er niets te importeren? De foto’s die staan op je iPhone is dat gelijk aan de map Fotos in icloud.com?

Bijdrager
    Free_ltd

Zo zou het moeten zijn, maar er staan ook foto’s nog origineel op die ik er niet af krijg.
    Dus als ik hem aansluit aan de mac, dan krijg ik een nieuwe map in de foto app die zegt welke foto’s al geimpoteerd zijn en welke niet. En dan kan ik kiezen voor importeren. icloud bib is bij mijn vrouw 29000 foto’s en op de iphone 4800 buiten die 29000 die je verkleind kunt zien via de app.

In fotolader net hetzelfde. Maar na importeren worden ze blijkbaar niet gewist.

Zelfs na het leegmaken van mijn complete iphone en vanaf 0 opbouwen heeft er niet voor gezorgd dat alles eraf is.

Vreemd

Bijdrager
    Beech

Dan heb je in Instellingen/Foto’s en camera de zaak niet goed staan. Wil je geen enkele verbinding met je iCloud fotobibliotheek zet dan alles uit, ook Fotostream.

Bijdrager
    Free_ltd

Ik wil die verbinding wel

Bijdrager
    tarun

Heel bijzonder dat je een iPhone compleet wist en daarna staat er nog wat op. Heb je echt goed gewist? En staan de juist foto’s in iCloud?

Bijdrager
    Beech
    Free_ltd op 28 januari 2016

Ik wil die verbinding wel

Vink dan aan: optimaliseer iPhone opslag.

Bijdrager
    Free_ltd

Tarun, dat is inderdaad wat raar, want ik heb ‘wis alle inhoud en instellingen’ gedaan. Daarna aan iTunes gehangen en de apps terug erop gezet en icloud instellingen goed gezet. Geen backup terug gezet.

Maar rare is dat nu andere foto’s verschijnen als voor het wissen. Dus snap het niet goed.

@Beech
    : ik heb een vermoeden dat je niet goed snapt wat het probleem is. En misschien is het wat misleidend omdat ik het over mijn iphone en die van mijn vrouw heb.

Even goed schetsen. Vroeger als je foto’s maakte, kwamen die in filmrol te staan en stonden dus ook daadwerkelijk op de iPhone en namen dus space in beslag. Ook de foto’s op photostream stonden op het toestel en in de cloud.

Nu hebben we dit alles omgezet naar de foto-bibliotheek die dan geupload is naar de icloud-bibliotheek. Op ALLE toestellen (MBP, iPhone en iPad) is het ‘optimaliseren’ ingeschakeld. Dus bedoeling is dat alle 29000 foto’s en filmpjes origineel online staan in de icloudbibliotheek, en een kleinere versie in de bibliotheek van de iDevices. Dat is ook daadwerkelijk zo. En wanneer ik dan wifi heb en de foto’s geupload zijn, gaat hij ze op de iphone automatisch wissen. Enkel de thumbnail blijft aanwezig in veel kleiner formaat.

MAAR als ik de iPhone inplug in MBP, dan opent de app ‘foto’s’ met de melding dat er 4400 foto’s reeds geimporteerd zijn en dat er nog 400 foto’s kunnen geimporteerd worden. Nu, deze foto’s zijn reeds een paar keer ge├»mporteerd en staan daadwerkelijk in de bibliotheken, want hebben de dubbele en driedubbelen al moeten verwijderen. Dus vermits die vraag gesteld wordt, ga ik er vanuit dat er nog 4800 filmpjes en foto’s op de iphone zelf staan die 14GB in beslag nemen. Deze zou ik er graag vanaf hebben.
    Zowel via de foto app geprobeerd als via foto lader op de MBP. Maar telkens men opnieuw de iPhone inplugt, krijgt men hetzelfde van de foto’s die ge├»mporteerd zijn en degene die dat niet zijn en nog moeten gebeuren.

De enige manier om in de map te komen op de iphone, is via een windows-pc. Dit heb ik gedaan en dan staan er inderdaad nog foto’s in de map. Maar men kan deze niet verwijderen.

Ik zoek dus een oplossing om die foto’s er vanaf te krijgen om zo ruimte vrij te maken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.