6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    menu

Foto’s op hun kant in Mail

Als ik een foto van bijvoorbeeld mijn iphone haal dan kan ik die in allerlei apps bekijken en dan staat hij rechtop. Bijvoorbeeld in preview, of in photoshop.
    Maar als ik hem dan in apple mail sleep dan staat hij plotseling op zijn kant omdat apple mail de exif informatie niet leest of gebruikt.
    Is er hier een snelle workaround voor? Ik crop de foto’s nu in preview en dan safe ik ze maar dat is verre van ideaal natuurlijk.

Inactief
    Anoniem

Enige manier is om ze bijvoorbeeld in Voorvertoning te draaien en dan een “Bewaar als…” te doen. Helaas…

Bijdrager
    essiw

wat je ook kan doen is de foto openen in photoshop , dan alles selecteren (appeltje + A) en kopiĆ«ren (appeltje + C) dan een nieuw ding aanmaken (appeltje + N) en dan plakken (appeltje + V) en dan opslaan als png of jpg (als je et zo weinig mogelijk ruimte in wil laten nemen zeg dan “save for web”). Dat zou moeten werken

Bijdrager
    Vtenvoorde

Snap er niets van. Als ik een geroteerde foto in iPhoto sleep naar mail dan staat ie gewoon rechtop.
    Probeer het anders eens met de foto selector in Mail.
    Tenminste als je al op leopard zit.
    Succes.

Bijdrager
    menu

De photo browser van mail zoekt alleen in iphoto en dat gebruik ik niet.
    Daarom gaat het bij jou ook goed denk ik, mail herkent wel de rotatie tag uit iphoto.
    Ik werk met adobe bridge.

Helaas werkt “save as” in preview niet, de orientatie van de foto blijft verkeerd.
    In photoshop kan je gelijk “save for web” doen maar dat vind ik een beetje omslachtig.
    Ik gebruik leopard (10.5.6) en ik zal er maar mee leren leven : )

Bijdrager
    Vtenvoorde
    ”menu”

De photo browser van mail zoekt alleen in iphoto en dat gebruik ik niet.
    Daarom gaat het bij jou ook goed denk ik, mail herkent wel de rotatie tag uit iphoto.
    Ik werk met adobe bridge.

Excuses wist ik niet. Ken Adobe brigde niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.