15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    madela

Foto's sorteren op de iPad

Hoe kun je zelf een volgorde bepalen van de foto’s die je op de iPad zet. Ik heb nl. een map op de pc gemaakt met foto’s, gesynchroniseerd via iTunes met de iPad. Heel makkelijk allemaal. Alleen staan ze nu op de iPad in volgorde van opnametijd in plaats van bestandsnaam. Ik had ze allemaal een nummer gegeven in de volgorde die ìk wil maar daar heb ik dus niets aan. Op de iPad kan ik de volgorde niet meer veranderen. Op mijn pc kan ik de opnametijd ook niet wijzigen. Wie heeft hier een tip/oplossing voor? Alvast bedankt. Verder ben ik een blije iPad-bezitter. Misschien staat deze vraag er al tussen maar ik heb geen zin op 32 pagina’s met topics door te bladeren.

Bijdrager
    hansiedejong

Albums kan je geloof ik alleen op een Mac met iPhoto maken.

Bijdrager
    Wyodor

@madela

Misschien staat deze vraag er al tussen maar ik heb geen zin op 32 pagina’s met topics door te bladeren.

That’s the spirit. Zelfs de handleiding lezen is teveel moeite.

Vooruitlopend op de aanschaf van een iPad 2, alvast dan zelf maar de handleiding opgehaald. Scheelt een hoop gevraag in forums :

http://manuals.info.apple.com/en_US/ipad_2_user_guide.pdf

Op pagina 71 bij Photos :

Photos are sorted by creation date.

Bijdrager
    Sanjeev

Binnen iedere brower/pdf is het mogelijk om met ?+F te zoeken naar woorden. Scheelt jou een hoop tijden, maar ons ook.

Bijdrager
    madela

Wat een hatelijke reacties zeg op een doodnormale vraag!!!!! Dat jullie nog de moeite nemen? Ik heb trouwens wèl de Nederlandse handleiding doorgelezen maar niets kunnen vinden. Bedankt voor de vriendelijke woorden, ik zoek het zelf verder wel uit!

Bijdrager
    Yaris

Inderdaad niet vriendelijk van sommige mensen. Laat je daar niet door ontmoedigen, madela. Je bent hier welkom met al je Applevragen.

Bijdrager
    Yaris
    madela op 20 maart 2011

Op mijn pc kan ik de opnametijd ook niet wijzigen.

Toch wel, kijk hier eens:
    http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Change-the-date-a-picture-was-taken

:wink:

Bijdrager
    Geedee

Wat een hatelijke reacties zeg op een doodnormale vraag!!!!!

Dat gebeurt hier helaas wel meer. Waar is de spirit van vroeger, van voor de gedaanteverwisseling? Toen was dit een fijn, behulpzaam en uiterst vriendelijk forum.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is nog steeds een fijn, behulpzaam en uiterst vriendelijk forum.:lol:

De spirit is niet opeens met de gedaanteverwisseling vervlogen.

Er zijn echter heel veel nieuwe leden bijgekomen (welkom allemaal).
    En het wil nog al eens gebeuren dat er vragen worden gesteld die zó algemeen zijn, en het antwoord zo voor de hand liggend, dat er soms wat geïrriteerd wordt gereageerd als blijkt dat het antwoord in elk help-file of handleiding gewoon duidelijk omschreven wordt.

Alles aangaande de sortering van foto’s wordt hier op pagina 70 en 71 duidelijk uitgelegd.
    Meet valt er niet over te vertellen dus. Die informatie is voor iedereen met een iPad (en ook voor iedereen zonder iPad) vrijelijk in te zien.

Maar helaas wordt er niet zoveel meer gelezen….

Er wordt door topic-starter echter ook gevraagd om tips of eventuele oplossingen.
    Dus direct afkappen was nou ook weer niet nodig.

Helaas is er in Foto’s op de iPad niet zo heel veel te doen op het gebied van sorteren of herindelen.
    Het mag van mij iets meer richting iPhoto gaan, want ik vind het programma ook wat summier op dit gebied.

Bijdrager
    madela

Bedankt voor jullie aardige reacties. Helaas heb ik in de Nederlandse handleiding niets kunnen vinden over het sorteren van de foto’s op de iPad. Maar het blijkt dus niet mogelijk te zijn. Jammer dat Apple best gebruikersvriendelijk is maar toch beperkt in z’n mogelijkheden. Ook de boeken die ik in iTunes op volgorde van auteur heb gezet, komen anders op de iPad. Maar deze kan ik zelf wèl op de iPad in een andere volgorde zetten. Ik heb nu de foto’s in een fotobewerkingsprogramma gekopieerd en geplakt naar een nieuw bestand. Ze opeenvolgende nummers gegeven van 1 tot tig en ze opgeslagen. Dit heb ik allemaal dmv een soort macro/batch gedaan dus was best wel snel gebeurd. Nu staat er alleen een tijd van het bewerken bij de foto en ben ik de opnametijd kwijt. Nu staan ze wèl in de volgorde die ik wil. Groeten Madela.

Bijdrager
    KarelWillem

We hebben inderdaad best nog wat te wensen voor wat betreft de software op de iPad.

Maar dat is toch fijn? Het kan alleen maar beter worden.:wink:

Bijdrager
    SMac

De spirit is niet opeens met de gedaanteverwisseling vervlogen.

Nope, het was daarvoor ook al kut. Gelukkig nam dit topic nog een wending ten gunste van de sfeer…

Bijdrager
    KarelWillem
    SMac op 21 maart 2011

…het was daarvoor ook al kut….

Volgens mij ligt het toch vooral aan jezelf als je dat zo ervaart.

Ik kom hier al sinds 2002 en ‘ontmoet’ toch voornamelijk vriendelijkheid en behulpzaamheid.

Een enkele trol daar gelaten (niet vaker of anders dan in het echte leven), vind ik het sfeertje hier best oké.

Bijdrager
    stefimke

Even inhaken op hoe duidelijk die handleiding is. Ik snap dat ik in iTunes mappen kan selecteren op m’n computer (Mac/PC maakt niet uit) waarvan hij de foto’s naar de iPad synct. Maar hoe deze dan op de iPad terecht komen kan ik nergens vinden?

Stel ik stel in iTunes in dat ik de mappen “Kerstvakantie 2010”, “Carnaval 2011” en “Concert K3” wil syncen naar een iPad. Krijg ik dan 1 grote berg foto’s waar ik zelf in moet gaan zoeken naar sneeuw, bier en Josje of krijg ik netjes 3 mappen/albums/events of whatever met daarin de desbetreffende foto’s?

Bijdrager
    madela

Halo Stefimke, nee hoor, ze komen keurig in aparte ‘stapeltjes’ op je iPad. Wat normaal een map is is nu een stapeltje foto’s op elkaar. Als je daar op tikt krijg je de foto’s achter/onder elkaar te zien, nogmaals tikken op een foto en ze worden groot weergegeven. Vink wèl in iTunes alle mappen aan! iTunes zet dan in dezelfde map tijdens het synchroniseren een aantal kleinere mapjes waarin de foto’s geschikt worden gemaakt om op de iPad te zetten (stap 5/6 van het synchroniseren) Deze laat ik gewoon staan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.