2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Sghleenders

Foto's op al mijn apple producten

Goedemiddag allemaal,

Ik zit al een aantal weken met een probleem en zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een iPhone 5s, iPad air, Macbook air en een apple tv. Tevens heb ik een externe HDD waar 30gb aan foto’s op staat en deze verbonden met mijn Netgear router zodat ik via mijn laptop draadloos mijn foto’s kan benaderen e.d. Nu zou ik graag de foto’s ook mijn andere devices bekijken maar weet niet goed wat de makkelijkste manier zou zijn. Ik wil mijn foto’s namelijk wel graag op mijn externe HDD houden omdat deze ook gelijk als backup fungeert en tevens heb ik niet genoeg ruimte op mijn mac om ze daar op kwijt te kunnen. Ik heb gelzen dat er geen (makkelijke) mogelijkheid is om mijn HDD via mijn ipad, iphone of apple tv te benaderen. Tevens heb ik gekeken om een icloud abbo van 20gb af te sluiten voor slechts 1euro p/m maar misschien zijn er wel andere mogelijkheden? Ik heb trouwens geen iPhoto bibliotheek omdat ik ook dit niet voor elkaar kreeg vanaf een externe HDD. Tevens heb ik begrepen dat er binnenkort een nieuwe app voor de mac komt om foto’s te beheren?

Ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen want ik kom er iniedergeval niet uit!

Alvast bedankt,

Sander

Bijdrager
    Niels

Via iCloud.com kun je tegenwoordig ook je foto’s uploaden, anders is het wachten op de nieuwe Photos app.

Op je iDevices kun je bij de instellingen bij foto’s iCloud-fotobibliotheek aanzetten, dan worden je foto’s van je iDevices ook gesynchroniseert.
    Twee tips:
    – zet bij een van je idevices deze instelling aan en laat alles volledig synchroniseren alvorens het bij je andere device aan te zetten, dit loopt het soepels. Als je veel foto’s hebt gaat dit lang duren, dus dan kun je dit beter voor het slapen aanzetten (automatisch slot tijdelijk uitzetten zodat je iPhone/iPad niet in standby gaat). Maak je geen zorgen dat je scherm aan blijft staan, dit brand niet in. Overigens kun je de helderheid natuurlijk wel op zn laagst zetten zodat je geen hinder van het licht ondervindt.
    – wil je de fotos op je device in originele kwaliteit behouden, dan moet je optimaliseer uitzetten en download em bewaar originelen aanvinken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.