2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    cbdekleijn

foto,s ontvindbaar na een tijdje

Ik ben al maanden met Apple bezig om de app Foto,s goed werkend te krijgen op mijn imac 27 inch 2017, ik krijg na een tijdje als de app foto,s open staat in iedere rechter boven hoek een schuin rood streepje (vierkantje daar waar het referentie bestand te vinden is in Finder).
    dit betekend dan dat het bestand niet gevonden kan worden in finder omdat het volume er niet zou zijn.
    Ik had deze problemen ook al op mijn vorige Imac maar nadat die kapot was gegaan een nieuwe gekocht.
    Hierdoor is er niet meer te werken met de foto,s en moet steeds opnieuw de app opstarten dit herhaald zich soms ieder 10 min soms een dag niet heel verschillend.
    Paar dagen geleden op advies Apple support een nieuwe instal gedaan maar zo dat ik niet alles opnieuw moest installeren.

dit hielp in eerste instantie dacht ik want al 2 dagen geen rode strepen.
    helaas na de 2 dagen precies weer het probleem zoals het was.
    De volgende stap van Apple zou een hele nieuwe instal maar dan echt nieuw en dan moet ik wel alles opnieuw installeren waar ik dus eigenlijk geen zin in heb want niemand weet of dit de oplossing is.

iemand die het zelfde probleem heeft?

op internet vond ik wel iets hierover maar de oplossing werd niet geboden.

rechter bovenhoek de strepen

Moderator
    Night

Heb je je foto’s soms op een NAS staan of staan je foto’s als een als link in Foto’s en niet in de Foto’s bibliotheek?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.