One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Foto's omzetten van JPEG naar HEIC

Foto's omzetten van JPEG naar HEIC

Profielfoto van tarun

tarun op 22 september 2017 #

Weet iemand of het mogelijk is om oudere foto’s in je fotobibliotheek om te zetten naar het nieuwere HEIC? Dat zou me veel ruimte moeten besparen.

Profielfoto van vuurvreter

vuurvreter op 22 september 2017 #

Gebeurt dit niet automatisch na een update naar IOS 11?
Tenminste als dit alles op je iPhone staat?

Profielfoto van tarun

tarun op 22 september 2017 #

Ik zie geen verschil in de opslag van de foto’s. Wel heb ik dat optimaliseer opslag uit staan. Ik wil geen kleine thumbsnails op de telefoon waarbij als ik de foto open deze nog moet downloaden. Of is dat nu met iOS 11 verbetert?

Profielfoto van Ome Kor

Ome Kor op 23 september 2017 #

Alleen de iPhone 7 en nieuwer, alsmede de iPad Pro modellen gebruiken dit nieuwe formaat. Bestaande foto’s worden niet omgezet.
https://www.macworld.com/article/3226490/ios/ios-11-hevc-heif-and-what-you-need-to-know-about-these-new-video-and-photo-formats.html

Profielfoto van tarun

tarun op 23 september 2017 #

Ik heb het hele verhaal gelezen en zie nergens staan dat oude foto’s niet geconverteerd kunnen worden. Maar er staat ook niet dat het wel gebeurd. Jammer. Dat zou juist ruimte besparen.

Profielfoto van Ome Kor

Er staat wel in het artikel dat oude foto’s niet omgezet worden:
“And iOS 11 doesn’t dig back through your archive and re-encode your old files in these new formats.”

Ik neem aan dat het wel kan, alleen krijg ik weinig hits als ik Google “Jpg to HEIF”. Zal in de toekomst wel beter worden.

Profielfoto van cmug

cmug op 23 september 2017 #

Niet overhaasten. Ik kan HEIC nog niet op mijn iMac openen (El capitain) en zelfs Photoshop kan er nog niks mee.

Profielfoto van Ome Kor

Inderdaad, ook op Sierra lukt het niet om een foto in het HEIC-formaat te openen.

Profielfoto van digideon

digideon op 24 september 2017 #

Met Sierra kun je met Foto’s prima HEIC bestanden openen maar niet bewerken.

Over dit topic

Gestart op 22 september 2017 door tarun

Laatste reactie door digideon

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?