7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Alison

Foto's (nieuwe app) ervaringen

Misschien wel leuk om ervaringen met de nieuwe Foto’s te delen. Bv ook de bugs te vermelden die je tegen komt maar ook handigheidjes.

Ik heb er twee:

1)als ik in Foto’s importeren kies kan ik niet mijn Aperture bibliotheek kiezen. Wat ik nu heb gedaan is de Aperture bibliotheek in de Finder opgezicht en dan “Open met” kiezen en dan Foto’s.

2)ik heb in Aperture mijn keywords verdeeld in categorieen: personen (met namen van persoenen die op de foto’s staan), lokaties (adressen waar de foto’s zijn genomen) en events )bv vakanties, feestdagen, verjaardagen). Als ik nu on Foto’s een foto bekijk met bv een keyword uit de categorie Personen, staat niet alleen de naam van de persoon als keyword maar ook de categorie Personen staat als keyword vermeld.Dat is niet de bedoeling. Ik wil alleen de naam van de persoon zien als keyword.

Heeft iemand al ergens een handleiding gevonden?

Alison

Bijdrager
    Wiki Post
    Geblokkeerd
    Anoniem

Doet ’t prima.

Geblokkeerd
    Alison

Sunapple: bedoel je dat de twee dingen die ik opnoem bij jou wel goed werken?

Alison

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, gewoon in het algemeen. Ik had alleen een iPhoto bibliotheek en die heb ik geïmporteerd. Even de gebeurtenissen in albums omzetten, de boel opnieuw ordenen (hij nam recente wijzigingen aan iPhoto niet mee!) en nu heb ik het gewoon werkend.

Bijdrager
    Marja Groenewout

Wij kunnen IPhoto op de Mac helemaal niet meer openen. Heeft iemand van jullie hier een advies in?? Het is nu al een week, hoe kom ik nu bij mijn foto’s? Zou het goedkomen wanneer Foto’s beschikbaar is?

Bijdrager
    IsSidha

@Marja .. Dat lijkt me een heel ander probleem. Als Foto’s officieel uitkomt is Aperture niet meer te downloaden maar nog wel te gebruiken. iPhoto blijft ook gewoon werken samen met Foto’s, alleen kun je geen wijzigingen zien.. je kunt dus ook beide gebruiken met elk hun eigen mapje.

@Alison
    .. Je hebt je aardig uitgeleefd met Aperture, alleen is de hele database voor Foto’s op de schop gegaan en vereenvoudigd waardoor je dus allerlij verrassingen kunt krijgen.. waarschijnlijk heeft het ook te maken met je gebruikte methode door de bieb niet te importeren.

Voor de rest, beetje dubbel..
    Ziet er goed uit, past wel bij de richting die ze opgaan waarbij iOS en OSX eigenlijk hetzelfde worden.. werkt wel zo simpel dat een handleiding overbodig is en is voor het meeste huis-tuin-keuken albumpje ruimschoots voldoende, zeker met de alvast meegeleverde filters.
    Maar juist de data om de foto heen, zoals tijd en locatie en andere gegevens kunnen niet meer makkelijk aangepast worden wat in Aperture met batches tegelijk kon.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.