7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Foto’s naar max grootte comprimeren

Beste mensen,

In photoshop kan je via save for web plaatjes kleiner maken, je hebt ook de image processor, waarbij je bv een hoop jpgs naar jepg kwaliteit 5 kan terug brengen.
    Maar bestaat er ook zo iets waar je een max grootte aangeeft, bv 50kb, en dan 100 afbeeldingen naar minder dan 50kb comprimeert, zonder de afmetingen van de afbeelding te veranderen?
    Nog beter zou zijn dat ik kan ingeven, reduceer de kwaliteit met 30%, en hij dan van alle jpg bestanden de kwaliteit zo naar beneden doet?

Wie weet hier raad mee? Image processor van photoshop is goed, maar lang niet uitgebreid.

Jonas

Bijdrager
    Pieterr

In GraphicConverter kun je bij de “Save as” als .jpg een vinkje zetten bij:
    [code:1:86ec65d842][ ] Special filesize (use carefully)
    [ ] Reduce quality to reach filesize XXX KB[/code:1:86ec65d842]
    waarbij je XXX kunt opgeven.

Bijdrager
    chonazz

Dat is al een mooi begin inderdaad, maar kan je daar ook een hele reeks foto’s tegelijk mee verkleinen?
    Dat ik niet 400 afbeeldingen apart moet doen?

Groeten
    Jonas

Bijdrager
    Pieterr

Ja. Dit programma heeft batch conversie. Alleen werkt dit pas in de betaalde versie.

Bijdrager
    chonazz

Das geen probleem, maar hoe krijg ik de batch conversie aan de praat, ik vermoed dat het met de functie “convert & modify” gaat. Maar daar krijg ik niet meer dan het converteren naar een bepaalde extensie. Dus daar kan ik geen grootte meer ingeven.

JOnas

Moderator
    unSOUND

En anders kun je het programma SmallImage proberen, die is speciaal hiervoor geschreven, en is gratis.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.