13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    lotjenr1

foto’s naar ipod photo

Hoi,
    ik heb al van zoekoptie gebruik gemaakt, maar kan het toch niet vinden. Ik wil foto’s van diverse dingen op mijn ipod gooien. (alle topics die ik vind gaan de andere kant op; van ipod naar mac) Het zijn tifjes en bij elkaar gaat het om 2 gig. Nu heb ik normaliter een mapje waar fotos voor mijn ipod standaard in zitten, maar daar pas het niet meer bij (foto’s staan op cd), want mijn G4 is niet de jongste meer (nog wel de fijnste) en heeft niet het geheugen van de macjes van tegenwoordig. Dus foto’s invoegen via ‘opties’ kan niet; hetzelfde geldt voor iphoto…. Vervolgens dacht ik slim te zijn door de ipod als harde schijf te gebruiken: de fotos staan er op, maar nog niet daadwerkelijk in beeld om te showen op mijn ipod. Tot slot gepoogd om de fotos als bewerkte tifs terug te zetten op mijn flashcard en dan de cameraconnector te gebruiken, maar als ik dat doe zecht mijn cmaera (nikon d70) “deze map bevat geen beelden”.

heeft iemand nog een goed idee… Ik wil zo graag mijn 60 gig gebruiken…. (ik heb RTFM gedaan)

dank!

een mac – ipod- leek….

Bijdrager
    marceljanssen

Foto’s op je iPod plaatsen die je ook nog kunt bekijken gaat alleen als je deze foto’s via iPhoto op je iPod zet. Zet de bewuste foto’s in een apart album en laat dit album syncen via iTunes met je iPod.

Ik heb helaas geen ervaringen met een D70 en de Camera Connector.

Ik denk dat een kleine investering in een grote HD in je G4 geen overbodige luxe is…

(M)

Bijdrager
    wout3r

Dus even kort samengevat:

Je wilt grote bestanden kleiner maken zodat ze op je iPod passen, maar wel zo snel mogelijk?

Bijdrager
    lotjenr1

nee, ik wil bestanden op de ware grootte houden en ze op mijn ipod zetten… maar dus niet via een mapje want daar is geen plek meer voor….

Bijdrager
    Pharris

Bij mijn weten kan de iPod Photo geen tif lezen, dus het kan idd zijn dat je geen items ziet…

Bijdrager
    Nikita

De 5G iPod (aka de Video iPod) kan wel TIFF lezen, van de Photo kan ik het zo snel niet vinden. Overigens weet ik dus ook dat ‘ie op de Nano en de 5G iPods de foto’s verkleind naar iPod-display formaat om schijfruimte te besparen (beetje zonde van je foto’s…) dus je kan het niet goed gebruiken als back-up.

Daarbij zeg je dat er geen ruimte is in een mapje. Dan is de iPod toch gewoonweg vol? Dan kan je via iPhoto of iTunes gaan zitten syncen wat je wilt maar vol is bij die dingen echt vol :wink:

Wellicht is een betere investering om een grotere (80 GB) hardeschijf in je G4 bij te plaatsen.

Bijdrager
    Pharris

Je kan instellen of de iPod foto’s op volledig of een verkleind formaat moet importeren (ik hou zelf de volledige grootte aan, omdat ik dan altijd een backup heb).

En het verhaal van ‘er is geen ruimte meer voor een mapje’ is mij ook nog steeds onduidelijk, maar ik dacht dat het aan mij lag :?

Bijdrager
    lotjenr1

hallo

sorry voor onduidelijkheid: op ipod genoeg ruimte…. op mijn powermac G4 niet: dus kan niet eindeloos foto’s in mapjes of iphoto doen. En dat moet dus om de fotos op ipod te krijgen; tenzij iemand anders iets beter weet hier…

Bijdrager
    Diamond

als je een ipod nano koopt staat er dan op de cd die je er bij krijgt ook i photo op ??? :apple:

Bijdrager
    Zeikhoff

Foto’s gaan via de camera connector naar je Ipod, maar zijn dan inderdaad niet te bekijken.
    De bedoeling is dat je via synchroniseren met Iphoto ze importeert in de library en ze vervolgens weer naar je Ipod gooit als ‘viewable’.

Kun je niet de foto’s toevoegen aan de Iphoto library zonder naar je HD te kopieren? Dan zouden ze vanaf de CD moeten worden ingelezen. Vervolgens zou je dan die foto’s naar je Ipod kunnen zetten met de CD in de Mac en moeten ze op je Ipod komen. Kun je daarna het CD’tje er weer uithalen.

Probleem is dan, als je automatisch synchroniseert de volgende keer, dat je dat CD’tje misschien er weer in moet hebben…

Mijn advies: afhankelijk van je pecunia zou ik in plaats van uren te besteden aan brakke omwegen, naar de winkel fietsen en voor een E of 100 een externe HD kopen…

Bijdrager
    marceljanssen

@Zeikhoff:
    Ook geimporteerde foto’s via de camera connector zijn te bekijken op de iPod Photo. Ga naar Foto’s/Importeer foto’s/Rol#1/… op volgorde van import dus. En met de ware bestandsgrote. Via iPhoto kun je natuurlijk naar keuze albums aanmaken wat veel overzichtelijker is.

@lotjenr1
    :
    En zoals ik ook al eerder aangaf; inversteer in een HD. Extern misschien een beter optie omdat je aangeeft dat je een wat oudere Mac heb. Koop dan een firewire model want je mac zal ook nog USB 1.0 hebben en dat is erg traag. Bij een interne HD heb je dit probleem natuurlijk niet.

suc6 (M)

Bijdrager
    lotjenr1

dank allen…. 120 gb HD is onderweg:)

Moderator
    unSOUND

Tot die tijd is er nog een optie: de lege schijfruimte van je iPod gebruiken als opslag.

• Maak een map op je iPod
    • Zet daar de foto’s in die je op je iPod wilt bekijken
    • Stel iTunes in om foto’s te syncen met een map,
    en wijs dan de gemaakte map op je iPod aan.

Klaar.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.