8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

[opgelost] foto's naar iCloud: twee keer op de imac?

Ik had zo’n 30 GB aan -oude- foto’s staan op de iMac en bedacht dat het wel handig zou zijn om die naar de iCloud-drive te kopiëren. Stel dat die iMac crasht … Dus gedaan. Duurde even, maar het is gelukt.

Maar als ik me niet vergis, staan ze nu ook twee keer op de iMac. Een keer in de map “oude foto’s” waar ze al stonden, en nu ook in de map iCloud drive. Da’s ook zonde van de ruimte …

Maar betekent dat nu dat, wanneer ik met m’n MacBook naar de iCloud drive ga, al die foto’s ook op de MacBook worden gezet? En zelfs op de iOS-apparaten?

Bijdrager
    Q-collective

Zoals je het beschrijft staan ze nu inderdaad twee keer op de Mac. iCloud Drive synchroniseert daarbij naar alle apparaten, dus ook naar je iOS devices.

Bijdrager
    abbenhui

Nou, dan heb ik wel een probleem; op m’n iOS-apparaten heb ik hier helemaal geen ruimte voor.

Bijdrager
    Odie

Waarom niet importeren in je photos app? Dan worden ze in je iCloud gezet en zijn ze overal beschikbaar. Naar keuze altijd (permanente locale kopie, al dan niet in een geoptimaliseerde versie voor je iPhone) of alleen op afroep. Geen omkijken naar.

Bijdrager
    abbenhui

@odiebla: Nee, dat wil ik nu juist niet. Het zijn foto’s die ik wel wil bewaren, maar waar ik niet steeds bij hoef te zijn. Bovendien is het voldoende als ik er via de iMac bij kan, via andere apparaten hoeft dat niet.

Ik wil daarnaast niet mijn fotobibliotheek enorm vergroten; daar krijg ik op iOS-apparaten alleen maar ongemak van.
    Misschien moet ik de foto’s maar op een cloud van MS zetten ofzo; ik geloof dat ik op iCloud-drive niet voor elkaar krijg wat ik wil.

Bijdrager
    Odie
    abbenhui op 29 november 2017

@Odiebla: Nee, dat wil ik nu juist niet. Het zijn foto’s die ik wel wil bewaren, maar waar ik niet steeds bij hoef te zijn. Bovendien is het voldoende als ik er via de iMac bij kan, via andere apparaten hoeft dat niet.

Ik wil daarnaast niet mijn fotobibliotheek enorm vergroten; daar krijg ik op iOS-apparaten alleen maar ongemak van.
    Misschien moet ik de foto’s maar op een cloud van MS zetten ofzo; ik geloof dat ik op iCloud-drive niet voor elkaar krijg wat ik wil.

Ok, als je de optie hebt overwogen prima natuurlijk.

Maarre: ongemak op iOS? Hoe dat? Het enige dat er gebeurd is dat je er een album met thumbnails bij krijgt. Je hoeft niet alles te syncen naar je device.

Bijdrager
    Beech

Vergeleken met Onedrive van MS is iCloud Drive ver de mindere: je kunt zelf bepalen waar en wat je van Onedrive op je pc wilt hebben. iCloud Drive aanzetten op je Mac betekent direkt downloaden, dus op mijn Mac Mini van 500 GB heb ik iCloud Drive niet aan staan, kan niet op een externe HD geplaatst worden. Heb je een Offive 365 abonnement voor 5 pc’s dan heb je maximaal 5 TB aan opslag voor nog geen € 90,-. Op je iPad kun je gewoon je foto’s en video’s bekijken zonder te downloaden, in iCloud Drive wordt er eerst gedownload en hoe je die download weer wegkrijgt, Tim Cook mag het weten.

Bijdrager
    abbenhui

Dank voor alle bijdragen.
    Mijn oorspronkelijke vraag is beantwoord en de “naar aanleiding van” reacties vond ik leerzaam.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.