3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sarcas

Foto's naar Facebook uploaden; Captions? Grootte?

Grrr!

Zit in het buitenland en wil foto’s aan het thuisfront laten zien via mn Facebook pagina. Foto’s staan in Aperture, voorzien van bijschrift (caption) en GPS info. FB doet niets met GPS info. Jammer dan. Maar ik krijg de foto’s niet op een goede manier naar FB!

Met de ingebouwde Aperture naar Facebook exporter verdwijnen ten eerste mijn captions, en ten tweede worden de foto’s niet in het maximale FB formaat geupload.

Met de laatste versie van Facebook Exporter for Aperture gaat het in principe wel, maar krijg ik na elke paar foto’s een timeout, waardoor ik weer overnieuw kan beginnen. De functie toevoegen aan bestaand album werkt bij mij niet (de ontwikkelaar kent het probleem maar heeft nog geen oplossing/tijd). Werkt dus voor mij niet.

Een ander programma (Bloom) kan de foto’s wel groot en snel uploaden, maar de captions zijn weer weg! (Als ik de foto in Voorvertoning open en de info bekijk, staat de caption wel in de IPTC en Bllom zou het moeten kunnen lezen volgens hun website).

Ik zit hier ondertussen te stuiteren onder m’n palmboom :/ Ook de twee uploaders van FB zelf laten geen caption zien.

Wat doe ik verkeerd?! Welke app moet ik gebruiken?!

Groet!

Sarcas

Bijdrager
    Matanza

Ik ken de werking van aperture helemaal niet, maar ik upload (en succesvol) altijd mijn foto’s via iPhoto. Werkt voor mij echt super !:) Gewoon een paar foto’s selecteren en op het facebook icoon drukken, upsa, klaar is kees !

edit: bijschriften werken hierbij goed. taggen is iets anders. de getagde personen komen er bij te staan, maar zijn niet gelinked aan de profielen zelf.

Grtz,

Bijdrager
    Matanza

Let wel op : Zie dat je de naam van de foto benoemd en niet het bijschrift in iPhoto. Anders krijg je ng steeds die lelijke ‘DSC……..’ benaamingen. Mms is ook dat je probleem bij Aperture. Ik had het in begin ook voor.

Mvg

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.